AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
554

Frågor om 7-serie

Hej

Jag har några frågor om 7-serie E32 karossen, tacksam för alla svar.

1 Hur ny måste bilen bli innan man kan hitta ett ex med dubbla airbags?

2 Finns det 2 olika sorters trä i dessa bilar? Jag har sett bilar med mörkt, skitsnyggt mahognyliknande trä, men även bilar med ljust björkliknande trä som jag inte alls gillade.

Jag har idag en Porschecabbe men jag har nog beslutat mig för att sälja den för jag har inte råd med 2 fina bilar utan får på vintern åka omkring med en gammal 5000kr bil och det är inge kul. Nu undrar jag om min "dröm" BMW är svår att hitta och vad den isåfall kommer kosta. Följande KRAV har jag på bilen (kan ju kanske få stå ut med att något saknas):

Mörk ytterfärg (mörkblå, mörk-vinröd, svart)
Svart skinn
AC
2ggr Airbags
Mörk träinredning
Ej hobbytonade rutor/söndermekad
Fint skick, ej rost.
Fin inredning, helt och fint i bagage mm (välskött)
Max 17000 mil
Import går mkt bra så länge dokumentation finns
Servicebok skall finnas och vara bra fylld.
Automat eller inte kvittar

Vad tror ni som vet????

//John

*****Porschepower*****
Oj kom på en sak till, den bil jag söker är en 730, 735, 740. Ej V12:an! :)

/John
cu
65
curt
750iaL-95
525iA touring-96
325i -93
Hej
Du kan ju alltid titta på 750ia 93. Den har allt som
du beskriver. Diamantsvart metallic. 235fram 265bak.
Hel och ren och definitivt inte pundarmeckad.
Har bytt vattenpump,kylare,slangar, kilremmar.
Allt el osv fungerar. Den ger ett tufft intryck.
Kan maila en bild om du behöver så skicka mig din
mailadress eller nallenr så kan jag ringa upp.

CLG
I 730/735 så sitter det väl "Bubinga" trä som standard, vilket jag tror kan variera lite i färg, har sett både ljust och mörkt. 750 har ju den mörka valnötsroten, men den var inte av intresse nu, men tror 740 har samma, vet ej hur det är med 730 V8. Dubbla airbags gissar jag dök upp kring 91.
Mycket svårt att säga vad en fin med den utrustningen kan tänkas kosta men det blir ju ett bra påslag jämfört med de slutkörda vraken som annonseras ut för 35-40 tusen kronor, talar årsmodell 91 och nyare då och syftar på 6-cyl mod, 87-90 finns det ännu billigare men det mesta är tyvärr bara skräp som borde gå som reservdelsbilar.
Skulle rekommendera en 740i, som kom 92, den är hyfsat snabb och har 5-stegs automatlåda och en massa bra utrustning.
Tror på 70-90 tusen för en bra utrustad 92-93 med mycket dokumentation och lite mil.
En likadan 735:a kostar nog runt 50 tusen.

//Sniffer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag såg en 91:a men dubbla airbags, men jag kan tänka mig att det finns på äldre också men då har de som köpte bilen kostat på den lite extra.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.