|
|
|
|---|---|
|
Till min 318 (E30) har jag bara en nyckel. Det är den nyckeln som bara fungerar till förardörren och tändningslåset. Kan BMW fixa fram nya nycklar eller måste jag byta mina lås? Det är lite jobbigt att inte kunna låsa bakluckan. /Anders | |
|
bmw fixar fram det utan problem....traska in med reg eller chassinummer BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Kanon! Då ska jag göra det. /Anders |
|
|
Du kommer behöva regbevis och legitimation för att få beställa/hämta ut de nya nycklarna. Har för mig att det kostar ca 450:-. |
|
|
Jag beställde till min f.d. E28 -85. Tog ungefär en vecka. Bilen skriven på farsan o jag hämtade ut för 4-500:- mot uppvisande av körkortet. Iofs så är man väl inte helt okänd på verkstan iom att den inte är så stor. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Va nyss inne på BMW o för att beställa ny nyckel men bilen står ju på farsan så då måste han va med eller att jag ska ha en fullmakt. Det skulle kosta 200 kronor för bara nyckeln. Om man ska ha med plastbiten med lampan så blir d totalt 360:-. Men det finns ju en liten risk att någon bytt lås på bilen genom tiden så det är ju en liten chansning man gör=). Men man har väl ganska bra odds. ///David |
|
|
200 kr låter som ett rimligt pris. Jag behöver ju bara en nyckel. Kostar det mer än så är det bättre att sätta ett hänglås på bakluckan eller installera en centrallåsmotor med strömbrytare i kupén. /Anders |
|
|
avn: Jag tycker priset e helt okej. Jag kör ju på en ful reservnyckel nu o man vill ju ha orginal-nyckeln me lampan o kittet=) /David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.