|
|
|
|---|---|
|
Lite väl kanske...? Länk Cabben: Länk Länk | |
|
Inte lätt när man har bråttom till golfbanan... :-) Men de blir ändå "slagna" med hästlängder av den Audi S8 som klockades för 265km/h på E4:an här för nåt år sen. /Micke |
|
| den s8 du pratar om var det väl fyra tyskar som åkte i, dom drog ifrån snuten stannade i nyköping vid hamnen lite avsides alla hoppade ur så kom snuten och frågade vem som kört alla nekade sen kunde dom åka vidare utan böter. | |
Bmw ludde |
219 km/h i en ferrari är som 100 i en vanlig bil =) |
| Den Audi som noterade över 250 km/h stoppades på E4:an strax utanför Linköping en tidig sommarmorgon. Föraren försökte inte köra ifrån Polisen utan stannade direkt. Polisen ville fälla mannen för vårdslöshet i trafik men Tingsrätten friade sedermera mannen från anklagelsen vårdlöshet i trafik. Däremot fälldes han för hastighetsöverträdelsen. Fallet blev uppmärksammat eftersom det var den högsta hastighet polisen mätt upp en bil på allmän väg. Dessutom blev domen ett prejudikat. Det krävs alltså mer än att köra drygt 250 km/h en vacker sommarmorgon för att fällas för vårdslöshet i trafik. | |
| Hmmm man ska nog inte kasta sten när man sitter i ett glashus har jag hört ;). Har sett flera Bimmers pressa i den hastigheten, men även andra! | |
|
Vårdslöshet i trafik bedöms inte bara genom hög hastighet, utan det är omständigheterna för övrigt som är avgörande! Din bilkörning jämntemot trafikintensitet, tätbebyggt/glesbebyggt, tid på dygnet, rätt sida/fel sida om vägen, väderförhållande o.s.v... Sen var det intressant det du säger att det fallet blev ett prejudikat. Den personen måste ha talets gåva. |
|
|
förra ägaren på min 325-88. Sålde bilen för att han försökt rejsa med en civilsnut. blev klockad i 225 km/h på e22 mellan malmö lund. han blev av med kortet i 1 år + rättegång vet ej om han fick tillbaka kortet. Mvh/ Daniel Länk |
|
| Hmm måste inte polisen ta dom på bar gärning för att ha något och komma med? Om de inte fotat killarna som körde eller om de inte var så dumma så de erkände så lär de väl inte ha kunnat plocka dom? | |
|
S8an som klockades i 256 km/h kördes av ägaren till Café Opera. Han blev av med körkortet i 3 (!) månader pga av "hans stora behov av körkort".... Det är vad som viskas i stockholm iaf //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Är det tre olika versioner av vem som körde den fruktade S8:an nu? Farsan blev för övrigt stoppad av polisen i sin A8 samma dag (!). De berättade att en likadan bil just blivit tagen med den högsta hastigheten någonsin i Sverige. (De kunde inte skilja på en A8 och en S8) //Thorssa |
|
|
Han måste iaf fått rejäla böter. Dess storlek baseras ju på årsinkomsten från föregående år. /D |
|
|
Dominik: Bara om han fick dagsböter, eller blev tagen i finland. |
|
| Taket för böter vid hastighetsförselser är drygt 2000:- såvida inga ändringar gjorts den senaste tiden. | |
| Om föraren har gjort något värre än en förselse kan han dömas till dagsböter & dom baseras på årsinkomst. | |
NOLL7NOLL |
De måste väl styrka vem som körde.. eller? |
|
Har pratat med en polispolare. hade snubben nekat hade åklagaren vägrat att åtala utan bevisbörda. Min kompis har klockat en SKL230 i 210km/h. SKLn stannade inte och när en annan patrull stoppade honom 15 minuter senare på en bensinmack så nekade han till fortkörningen och fallet lades ner. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
| 219 km/h i min Ferrari känns som normal motorvägsfart med en annan bil och väghållningen blir ju bara bättre ju snabbare man kör p.g.a. ökat tryck mot marken. | |
|
219km/h är väl inte så svettigt?? Vet inte vad jag hade i snitt när jag körde Gbg-Hbg (22mil) på 1timme och femton min med en SAAb 9-5 turbo.. Men det gick undan! |
|
| Det blir 176 km/h i snittfart... | |
|
Det är väl en ganska ok snittfart tycker jag! Eller är det någon annan som hållt en bättre snittfart på en såpass lång sträcka? Mvh SD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.