AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
755

vilka medel?

Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
Hej,ska plocka ut stolarna ut imorgon från cabben och rengöra de riktigt eftersom bmws rengörings sats gjorde ingenting,tänkt ta in stolarna i duschen och tvätta de med svamp o vatten o diskmedel o sen smörja in de,är det bra ide,för de e riktigt skitiga o mattorna i bilen är också skitiga några tips/förslag tacksam för svar.
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Men snälla nån , om du tar i dom i duschen så kommer ju vattnet komma in i stoppningen och då är det ju risk för mögelbildning, så om jag vore du så skulle jag bespara allt slit med att plocka ut inredning och istället skulle jag lämna in den på en proffesionel firma som kan det här :)

E32 MPOWER///
730-735: (uoo=00=oou)
730-750: (uoo||||oou)
Plocka ut stolarna är inga problem inte, bara du ser upp så du inte repar lacken med skenorna under stolarna.. Men som sagt, att ta in dom i duschen.. Ajajaj... Du kommer aldrig någonsin att få dom torra igen! Och får du det genom att ställa dom i torkskåp eller pannrum, eller kanske fläkttorka dom, så kommer det troligtvis lukta rejält unket om dom!

Nej, skaffa antingen vanligt möbelshampo (akta så det inte luktar citron, eller blommor eller någe annat skit som inte hör hemma i en bil), eller så köper du sånt sprayskum och tvättar stolarna med! Dammsuger du före och efter och är duktig med svampen så blir det kanon, och i många fall luktar det riktigt trevligt efteråt!

Enda anledningen att plocka ur stolarna som jag ser det är nog dock att du får en ypperlig möjlighet att damsuga mattorna under dom.. Det gör underverk på renhetskänslan! (den som inte syns, utan som känns :)

Kör hårt nu, och köp gärna en flaska coca-cola som sällskap.. Eller öl ;)

// Björn Eriksson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.