|
|
|
|---|---|
|
Hej, min koppling tog slut idag. Jag behöver en ny, jag undrar om det är 325:ans koppling som sitter i som standard. Känns som det borde vara något annat. Jag pratade med BMW Solna, men han visste inte säkert. Skulle kolla upp det på må eller ti Är det någon här som vet vilken koppling som ska sitta i ? | |
|
Är det ingen som vet.... Behöver ny koppling. // Mvh H |
|
|
BMW Original.. Till 325... Micke.. Länk |
|
| Är också ganska säker på att det är 325:ans koppling som sitter på B3. Om den eftersökta delen inte finns i alpina-katalogen (den som BMW bör ha i pdf-format i sina datorer) så är det oftast standard-delar. | |
|
Okej, jag pratade med Jarls Bilservice och de påstår att det är en förstärkt Alpina koppling (Sachs) ?? Jag har pratat med typ 10 personer nu, och hälften säger 325 och den andra hälften tror att det är något annat. Men det är bara Jarls som påstår att det är en förstärkt koppling. Jag får se jag väntar på svar nu från GW Eng. på Bagarmossen få se vad han lyckas luska ut. Hoppas att det är 325 kopplingen då den är billigare. Du B10Alpina och BDrei är ni 100 % säkra på att det är 325 kopplingen till den :/ Tack på förhand :) :) |
|
|
Du kan ju tex, köpa en förstärkt koppling någon annan firma.. om du ej vill ha BMW original koppling. Men till din bil,, om jag slår på regnr, så skall det inte vara någon speciell koppling. Jämfört med 3,3 då det skiljer. Och i Alpinas reservdelskatalog så finns det ingen annan koppling än BMW Original. Men det är klart,, jag kan ha fel.. läser bara i alla papper, har inte mekat ner nån koppling på B3 3,0 så jag kan inte svara med egna kunskaper. Men lycka till..... Micke.. Länk |
|
|
Okej, tack Micke Fått bekräftat nu att det är 325, koppling. Så du hade rätt från första början, kollade upp en förstärkt koppling kostade 5000:- jämfört med org som ligger på 1955:-. Mvh Hawar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.