|
|
|
|---|---|
| Jag letar med ljus och lykta efter en e34 525 och har nu hittat en 95:a med executive paket, 18000 mil på mätarn. Den har det mesta i utrustningsväg och ser fin ut på bilder men den är importerad av nuvarande ägare år 2000 från tyskland där den tidigare har haft två ägare (info från ägaren). Är det bara en "myt" att man får höra lite då och då, "köp inte en import dom är bara skruvade och du blir lurad". Jag fattar att jag ska kolla upp historiken och dokumentationen noga men vad mer ska jag kolla upp? Tacksam för synpunkter på import bilar | |
-Daniel- |
kolla importguiden här till vänster...finns en massa bra info där det är väl inte någon myt enbart att många importbilar är skruvade men det beror ju inte på att dom är importerade utan att dom som har importerat dom har varit oseriösa och skruvat tillbaka dom innan dom reggat in bilen i sverige kolla all dokumentation noggrant samt kör den till en bmw verkstad och be dom kontrollera mätarställningen...det kan vara väl investerade pengar om det skulle råka visa sig att bilen har gått 28.000 istället för 18.000 jag skulle nästan tro att bilen inte är skruvad eftersom nuvarande ägare har ägt bilen 3 nästan 4 år det kanske är att generalisera men min uppfattning är att bilarna som skruvas tillbaka säljs omgående när dom kommer till sverige men som sagt bästa tipset är nog att kolla mätarställningen hos bmw |
|
är det privatimport så brukar man i regel inte skruva sin nyinköpta bil! Hade det varit en handlare som importerar en bil så är risken betydligt större att den är skruvad, för då vill handlaren få ut så mycket så möjligt för bilen här i Sverige! Så bilarna brukar bli skruvade i regel när den är på väg till Sverige! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
och jag håller med Daniel det han skrev i dom sista raderna MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
å andra sidan finns det ju dom som lägger ner stor möda och tålamod på att just hitta ett "perfekt" exemplar i t.ex tyskland...för att dom vill ha en fin bil med mkt utrustning och använda den privat utan att försöka "göra pengar" på bilen.Dessutom finns det en annan aspekt på det hela...importbilar har oftast inte utsatts för salt i hemlandet... Om skruvade mätare...titta på bilen! stämmer skicket i övrigt mot mätarställningen? inredningen berättar mkt..även glasen på lyktorna..pedalgummin..Finns uppgifter på tidiga ägare..? Fullskriven servicebok är ett måste tycker jag... |
|
| Nuvarande ägaren har ändå haft bilen i tre år. Om han hade haft den i typ tre månader skulle jag vara mer misstänksam. Då skulle man kunna tänka sig att han skruvat tillbaka mätaren för att göra sig en hacka på några månader. | |
karlerik |
Har en import 22.000 mil, kolla alla dokument ,,service o rep osv.. min går som en raket o spinner som en katt ,,import -97 Roger 525-94 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.