AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.056

Hemsidan uppdaterad den vite

Sida 2 av 3
SI
267
SIkko
X3 325 cab turbo 450hk
Ok för 500 nm borde inte vara så svårt att uppnå med riktigt sprut och den motorn. Är det någon som vet om m5 svänghjulet går i en m3 låda? eller är den för stor?

Har ni bara svarvat av kolvarna?
Varför?

Är det inte bättre med en riktig kaross(bil) vad kan en 240 vara bättre på?

Kul o meka javisst men till vilken mening?

Länk
kilen-vad är en riktig kaross för dej då? jag är inte sugen på att åka en sur e39 tyvärr,alla är vi olika och tur är väl det.240 funkar perfekt som race bil/busbil,vill jag åka o glida så har jag andra bilar till det.Mvh Christer
riktigt najs bygge :) hur ni några siffror på bilen?
An
53
Andreas_320T
320Turbo (325 motor) -89
318i -89
Oldtimer: Vart har ni satt knacksensorn, på block/topp??
Jag har monterat min på en M20B25, men jag får inget utslag alls, även i kännsligaste läget. Jag har satt min på blocket.

Lite kluven i detta.
Hej Andreas,har satt knacksensorn mitt på blocket i överkant.Får du ingen signal alls så har du nog kopplat fel.Om du köpt satsen hos motornord så finns det en bra bruksanvisning.Mvh Christer
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Går det att koppla 2 st sensorer på Motornords apparat?

//Ticco

www.ticco.com
An
53
Andreas_320T
320Turbo (325 motor) -89
318i -89
wonderboy: Tjosan, Jag har en Knock Link, men i instruktionen stog det inge spec tycker jag. Jag har kopplat in båda kablarna på sensorn, spelar ju ingen roll hur dom sitter vad jag fattat det som, sen har jag bara kopplat + och jord. Sen har jag placerat den på höger sida i ett av hålen framför motor fästet, jag har skrapat rent ytan. Men det ända som händer när jag test-kör är att den gröna lampan tänds lite starkare, på kännsligaste läget.

An
53
Andreas_320T
320Turbo (325 motor) -89
318i -89
Ticco: Jag tror det.
Kilen..... Därför?

Den går att besiktiga som den är + det är billiga delar + att ingen annan har gjort det .

Kul o meka javisst men till vilken mening?= kul o puttsa javisst men till vilken mening??????
Hej Andreas,i bruksanvisningen så står det att du måster veta vilket stift som är jord och vilket som är signal,ta och knacka lite lätt på blocket med en hammare och se om den registrerar det men du måste vara säker på att du kopplat rätt.Ticco-den mod. jag kör med går ej att koppla dubbla på men det finns en dyrare variant som tar dubbla knacksensorer.
An
53
Andreas_320T
320Turbo (325 motor) -89
318i -89
wonderboy: ok, då kanske jag har satt stiften in i själva sensorn fel menar du?, jag trodde ite det hade någon betydelse. Men jag kan testa att byta plats på dom. För det är ju 4 kablar ut ur boxen, 1 för +, och en för jord, sen 2st som går till sensorn, och det är dessa du menar att jag kan ha satt fel?
Hej,japp du måste veta vilken som e signal och vilken som e jord, jag kollade kopplings schema till den bil jag tog knacksensorn från för att vara säker på at det blir rätt,sen så står det i bruksanvisningen hur du ska justera in den så att den registrerar knack och inte motorslammer.Mvh Christer
An
53
Andreas_320T
320Turbo (325 motor) -89
318i -89
Wonderboy: Ok, då är det troligtvis det som är problemet, ska testa att byta plats på dom... Sen borde den ge utslag, förhoppningsvis. Tack för hjälpen
li
462
limmet
E30S50 turbo 814hk 1075nm
240 e en riktig kontainer, om den inte byggs om helt.. sladdrig i karossen...blää.. Vill inte vara otrevlig men 240 e en riktig pissbil

Min bil!! Länk
Faan limmet nu blir jag väldigt besviken på dej :) jag håller med att 240 karossen e lite kantig men sladdrig! nja jag tycker den e stabil,fördelen är att den finns mellan 75-93 så om man har en 75 så går det smidigt att bes bilen även om man har en s38b38 mellan rambenen.Hade jag varit lika rik som dej så hade jag kört med bmw kaross också:)Mvh Christer
lo
75
loboz
316 M40B18 -90
Urq
GTI 16v
Oldtimer

Detta var bland det brutalaste jag sett,så jävla rätt,så diskret,en riktig ulv i fårakläder!
Det är så här det ska vara!
Visst är en 240 avdankad,därför blir det ännu bättre.
Hade vart kul om ni gjorde en långfilm om bilarna på ca 1.30h =]
Får vi se den vite på Båberg?
Bmw ludde
Bilen blir grym, men blir grymmare om du skaffar 18" fälgar, sänker den och bygger en bur, och sportstolar =) Men det kostar också
Tjena Limmet!

Du ogillar Volvos bara för att du vet att du kommer bli frånkörd av sådana!

Min mening är ungefär såhär. Bilar man köper i standardskick är olika bra. Vissa är byggda för att vara sportiga, andra byggda för att vara..? Ja jag vet inte... (Vem vill köra original 240?)

Men. När man skall bygga riktig racerbil så känns det som att det inte spelar någon större roll längre vad man utgår ifrån. Allt byggs om i vilket fall.

Av de bilar som jag åkt sist så måste jag faktiskt säga att Martins 242 (med ca 375hk femmaturbo) med standardchassie + mjuka stötar mm (för att vara snabb rakt fram) var en klart trevligare upplevelse än din BMW. Men det är min upplevelse och kanske har du bara murkna bussningar, usla bromsar mm i din BMW så med riktiga grejer så ligger du kanske före igen. Men då är vi tillbaks på vad jag började skriva. Med riktiga saker i Martins 242 så hade även den varit bra då.

Att jämföra standardbilar med varanda ser jag inte någon större nytta av om man ändå inte tänkt köra dem i standardskick.

Mats
Bmw ludde-bilen är inte färdig ännu,sportstolar kommer strax och även en sänkning,men 18" tror jag inte att det blir,bilen är ett budgetbygge så jag vill inte lägga en förmögenhet på den.Loboz-bilen kommer till båberg nästa år,hoppas på lite mer mos tills dess.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.