|
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Hur länge håller kopplingen? Bilen har nu gått 34.000mil med samma koppling......börjar skaka/hugga efter det att bilen har körts i stadstrafik en längre stund......oljeläckage på koppling eller helt slut!? 34.000mil = helt slut ;-) PH | |
|
Kopplingen är på väg att ta slut. Du kan nog dock köra ett par 100 mil till utan problem. Du märker rätt tydligt när den är helslut, då slirar den även efter att du släppt upp pedalen. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Hej! Jag hade precis samma problem med min. Man märkte det bara ibland, ofta behövde man köra mer än 10 mil, men sedan lät det som om hela bilen skulle falla isär. Kopplingen visade sig vara helslut, men detta är som tur var relativt billigt att byta iaf rätt så billigt (4500 kr på en E34). Lycka till! :) |
|
|
4500kr.......är det BMW pris? mvh PH |
|
jocker18@home.se |
annars köper man en ny koppling med lager å allt för 1300:- å gör det själv :) BmW - enjoy! |
|
Det är inte alls säkert att du kan köra `lite till´,om nitarna har tittat fram så har du snart rejäla märken i svänghjulet.Och är man då noga ska det svarvas eller bytas,o är man inte så noga låter man lamellerna anpassa sig efter ytan på svänghjulet. mvh/trucker Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Kan man se någon markering hur slitna kopplingen är? På min gamla Saab kunde man lätt se lamellen. Min har också börjat hugga i stadstrafik när den blir varm. Den hugger inte annars, så det känns inte som om den kan vara helt slut. Mvh Rolf Black shining beauty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.