|
|
|
|---|---|
| undrar om någon vet någon praktiskt maskin man bör använda för att borra upp en v12 något, jag vill ju göra det med kvalitet så kom gärna förslag på bra maskiner eller på bra ställen som gör det med största möjliga precision. | |
| en mekanisk verkstad eller motorslipare av rang har grejerna du behöver men det kostar ju naturligtvis en del. | |
changco |
Vill du plocka ur motorn och bara gå dit med blocket så kan du nog få det för 500:- "svart". Då får du brotshat med en väääligt låg tolerans. |
|
priset är inte direkt intressant, jag vill ha kvalitet och inget annat så om det kostar mig 50 000:- så spelar inte det så stor roll. man får vad man betalar för kvalitet är dyrare än japsarnas grejor. |
|
popper |
Tror många motorfirmor typ xxx-motorslip o dyl kan göra det för under 10000kr |
|
Sorry, blocket pallar inte detta, för lite gods. Satsa på en strokervev istället. // Rocco |
|
| Har inte V12 alublock med nickasil foder precis som V8:orna har? Eller har dom stålfoder? | |
| vilken otur får ta och kolla på vev istället. | |
popper |
Ja, du struntade ju i om det kostade 50000:- jag tror att du får en "Billetvev" till din maskin för det priset. Behövs inte väldigt ändradt slag eftersom du har 12 cylindrar. Lycka till |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.