|
|
|
|---|---|
|
Jag har en kamrat med en M5 Touring 92:a och han frågade mig om jag visste om det gick att byta nivåregleringen mot vanliga dämpare. Han har precis åkt på att byta låda så han tyckte det blev lite svettigt att köpa nya originaldämpare. Min fråga till er är då om det går att byta och isf vilka dämpare man ska köpa och var man köper dom. Tacksam för svar! Mvh / Malte | |
|
vilken M5touring handlar det om ?? (skicka mig gärna chassis-nrt privat) nivåregleringen har inget med dämparna att göra, vad du menar är nog EDC-dämparna, de bakre är inte så dyra som de främre, byter han, måste hela väghållningssatsten bytas, fram+bak, det finns massor med alternativ, Schnitzer-komplett, Koni osv.osv. M-Technik från 535:an osv., kolla med olika leverantörer, motornord.se har säkert förslag, inte billigt men en gång gjord bli det billigare framöver - M5touring register |
|
|
Begagnade originaldämpare bak är ett bättre alternativ, då slipper man förstöra original nivåregleringen på en sån ovanlig bil och det kostar inte mycket heller. Se www.bildelsbasen.se för begagnade delar. //HD91 |
|
|
håller med HD91 men ni talar fortfarande om -nivåreglering-?? varvid ni menar EDCIII-dämparna, eller hur ?? -nivåreglering- finns ju i alla -E34touringar- men EDCIII bara i M5:orna (och vissa 540touring) M5touring register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.