|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ronnie: Bäst att göra som Bmwandreas säger dvs fräsa 0.3 mer så oringen försvinner ner. | |
|
Nobody: Du kan använda B10 biturbo-packningen till 745an, om du snackar den senare varianten vill säga. Den har jag på B7an nu, och det har funkat förjävla bra. Men dyr.. jimpa |
|
|
Ang att bara ta bort o-ringen så kan det nog bli problem med att det blir svag kant mellan cyl-loppet och spåret |
|
|
Det e nog bättre att fräsa blocket med o-ringarna i och ta precis så att det uppstickande delen på tråden försvinner..Så man har kvar spåret... Man vet ju aldrig, Stålpackningen kanske inte funkar nått vidare?? Mvh Limmet |
|
|
Föresten... e det nån som har några teorier om stålpackningarna kommer att hålla bättre?? Ska man köra o-ringat om man redan har det??? Nån som vet nått om dessa stålpackningar??? Mvh Limmet |
|
RafkoM3 |
Limmet; Stålpackningarna kan du anvænda om och om igen, såvida du inte spikar sønder den givetvis, men om du blåser ut kompression eller dina toppbultar ger med sig så anvænder du samma packning om och om igen. Angående Stålpackningen så ska det vara bættre æn O-ringning sæger killarna i Norge som turbomatar m3 3.0 och M5 3.8 or... Jag har monterat en i min S50, så vi får se hur pass bra det håller till næsta sæsong...Men det ska var superfint Länk Länk |
|
Hur är en sån packning uppbyggd? 3 lager bestående av vad? Nån speciell kant runt cylindrarna? /Per |
|
|
AlpinaJimpa: Så b10bi-turbo packningen passar.. jo ja har den sena varianten av 745-motorn (3,5l) vad kostar en sådan packning?? |
|
| Audi RS2:an har en 5 lagers stålpackning komp på 9,0 eller 9,5 & 315 orig hk, packningen håller för minst 600 hk med orig komp. | |
|
Nobody: Ja, den passar rakt av,samma block. Tror jag betalade 4200. Ihop med ARP-bult verkar det starkt för första gången. Har kört utan problem hela sommaren. jimpa |
|
|
Men om Köhler säljer motsvarande stållammell packningar för ca 2500kr så är de mera lockande, eller hur? mvh Kristian |
|
|
AlpinaJimpa: vart köpte du packningen?det är nog lika bra att satsa på sånna bultar också.. |
|
|
Nobody: men alpina packningen kan du bara använda en gång. det sades att du kan använda stålpackningen om och om igen!! men vad kostar ARP-bultar då? |
|
|
Nobody: Köpte den på BMW som i sin tur får beställa den från Tyskland. ARP-bult kostar ca 3 om jag inte minns fel, såvisst, 8 papp för ett sånt recept, men d funkar. jimpa |
|
|
Puppe o Tipsaren: Pratade ni inte om grejer till 2.5-liters? Eller gör han grejer till manliga motorer oxå? :) jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.