AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.267

knarrande koppling?

andlar
Hej!

Har läst ett antal inlägg angående knarrande kopplingspedal och fått samma svar överallt spraya pedalfästet och kringliggande delar
(318i 94). Gjorde detta igår men det knarrar lika mycket ännu någon som har något ytterligare tipps?

Tack på förhand.

Cr
657
Crisse
330d xDrive Touring -14
M4 Cabrio -17
Du måste in djupt som f***n. Helst ta bort panelen under instrumentbrädan, som täcker pedalfästet. Sen ge en ordentlig omgång med 5-56 kombinerat med smörjolja. sen trampa mjukt och fint en stund så det gror in ordentligt.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Antagligen låter det då från motorrummet, be någon att trycka på kopplingen medans du letar...
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tror allt att Crisse vet lite mer!
andlar
Tack för svaren!

Skall testa detta idag.

Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Ett ställe som "ofta" knarrar på min 3.0S -72 är där pinnen från kopplingspedalen går in i huvudkopplingscylindern. Pinnens ände är som ett halvklot i änden och vilar i motsvarande skål i huvudkopplingscylinderns kolv. Om det blir torrt i denna glidyta knarrar det på min bil!

Finns det fler ställen på din bil med liknande glidytor kan det bli likadant där! Vad jag kan se på ETK:n kan du ha 1-2 ställen ytterligare vid kopplingen med liknande glidytor som måste smörjas då och då!

Per L
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Som Crisse säger du måste in långt upp under där o spruta. Så försvann mitt på min 325 jag har nu.. hade samma fel på min 320 Coupe E36 med.

Ste
andlar
Sprayade idag och det blev en klar förbättring men det försvann inte helt. skall man bara spraya inne i bilen eller går det att komma åt under?

Tack för svaren!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.