|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har provat att byta lur samt även telefon boxen i bagaget och den är lika död ändå, Har kollat säkringar och så. Vart är det mest troliga felet? Har Navi /Tv i bilen och syns telefonen på något sätt på skärmen om allt är normalt? Om jag trycker på "on" knappen så hörs ett pip i högtalarna men inget mer händer... Finns det några kreativa ideér var man börjar? //Per Per | |
| Tråkigt, har tyvärr inget svar men du kan ju alltid söka på ord som har med GSM / mobil t.ex.? | |
|
Förmodligen ejectboxen (den luren sitter i) som är trasig hade samma fel på min. |
|
|
Nja, om du vill kolla ifall ejectboxen är trasig så är det bara att ta loss telefonhållaren/armstödet och koppla luren direkt till en RJ45 kontakt du hittar därunder. Om "TELEFON" menyvalet är aktivt så funkar i alla fall kommunikationen mellan huvudenhet och bilens system, så då kan du troligen sortera bort säkringsfel! Telefonen är en "vanlig" Motorola-GSM men med BMW's programvara så du kan ju ta ur den och provköra den hos en serviceverkstad för GSM telefoner. Om du har kortläsare fram kan du även koppla ur den och sätta i kortet direkt i telefonen bak. Obs! Telefonen skall gå att starta utan kort! Och om du har en lur för mycket så är jag intresserad ... /Åke ...en sån där KAN inte gå sönder! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.