AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.463

540 e39 Vad är de värda egentligen?

Sida 2 av 2
Ska tillägga att farsans 854 är en 96:a

/Simon
19000 mil på en ordentligt servad 540 borde väl generellt sett inte innebära några större problem. 4,4-liters-åttan är erkänt stabil, lådan likaså. Är för övrigt helt på bjoercks + simonens linje, normalt bruksskick på vagnen.

Jag hade inte haft några problem med att ta mig an den med tanke på miltalet, svårigheten blir väl att hitta en likasinnad vid framtida försäljning

Mvh

Erik, Bromma
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Av egen erfarenhet kan jag säga att en ärlig BMW med 20000 på mätarn inte är ett dåligt köp. Den jag har nu köpte jag med 24000 på mätarn och har nu gått 28000 mil, och den är absolut inget lik! Inga konstiga vibrationer eller missljud, inte ens i högre hastigheter. Kvaliten på i alla fall e34:an är väldigt bra, E39:an borde inte vara sämre tycker jag.
Problem med 540-97:n nämd ovan är att den inte är åtgärdad av förra ägaren. Varför ? Om det var ekonomiska problem vilket det ofta är när bilen hamnar på auktion, så finns risken att service oxå är eftersatt.

Därav är risken stor att det är ett vrak....

Plumber
Jag var nere i tyskland nu i januari och hämtade en e39 540 -96 med 18500 mil på mätaren. Den stod på Bmw i stuttgart när jag hämtade den och den är välutrustad, t.ex Skinn, elstolar med minne, elratt, multiratt, pdc, asc+t, elhissar, elspeglar, eltaklucka, el-rollo, dsp hifi-utrustad m 14 högtalare, navi/tv, klima med 2 zoner, telefon, skisack m.m.
Fullsmetad servicebok var det också.
Jag betalade iallafall 11050 euro för den på en auktoriserad bmw-handlare. Det enda som strulat med den är ews-boxen som måste bytas. Enligt Bmw så stämmer miltalet också. Den allmänna uppfatningen av de mekar som kollat bilen är att den är mycket välvårdad. Så visst kan man spara stålar på att handla i tyskland.

Mvh Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.