|
|
|
|---|---|
|
Min 518i 82:a E28 får inte bensin. Jag har bytt soppapump (från en SAAB 900T) samt ett nytt filter och slangar, men det är inte det som skapat felet. Det kan vara elfel, men jag vet inte hur jag ska felsöka det. Vart sitter reläet för detta på min bil? Kan det vara andra problem. Hur kollar man pumpen som sitter i tanken? Alla tips är bra! | |
BMW-Yoda |
Lossa inkommande soppaslang framme vid spridarbryggan. Tjyvkoppla soppapumpen i säkringsdosan. D.v.s anslut en konstantplus till den säkringen. Om det är en SAAB turbopump ska det väl komma 9 dl/20sek. eller nåt liknande. Så långt väl, så dra ur en spridare och kolla att det kommer soppa där. Sedan är det ju gnistbiten kvar... BMW-Yoda |
|
Hade samma feltyp på min 518iS-88 och där var det bränslepumpsrelät. Sprättade upp relät och fann två häftiga sprickor i lödningarna. Lödde om dessa och allt funkade perfa sedan. Relät sitter på höger sida på min när man öppnar huven. Ser ut som ett vanligt relä men är något högre. Min ville inte alls starta, men sedan efter fixet hoppade den igång direkt givetvis och har inte klickat sedan dess! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bränslepumpsreläet är det vanligast problemet på i stort sett alla bilmärken.Reläna blir varma så att tennet som håller ledningsbanorna "smälter och ger dålig kontakt.Det drev folk till vansinne ibland då bilen alltid startade när den var kall men kunde lägga av när som helst och sedan starta när reläet svalnat. Tips ha alltid ett extra i handskfacket Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.