|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad gör man åt imma i den ena strålkastaren ?? Den är inte sprucken men det kommer endå in imma ?? Kan det vara så att det förvinner om man kör med lyserna på länge eller +?? /Ezi | |
|
Troligtvis har du en spricka eller nån form av tätning som inte sitter bra.. Hade likadant på min Opel, använde mig av hårtork mot lyktglaset, bara att ta bort lampan ibak så fukten har nån annan stans att ta vägen.. Tråkiga e om du inte åtgärdar tätning/spricka kommer imman tillbaka när klimatet börjar bli som de blir här i Sverige.. Sikten i den immiga strålkastaren blir samtidigt försämrad och går ej igenom besiktning Kanske inte va svar på frågan men men.. |
|
|
Tack ! |
|
|
Verkar var generalfel, jag bytte ena glaset pga spricka och köpte då hela insatsen med framglas plstbit och glasen som sitter på insidan mot reflektorn i ett färdigt paket, vad händer när det börjar regna första gång, jo just den IMMA!!! Vad gör man.. imspray?? |
|
myran |
Borra ett litet hål i plasten bakom glödlampan (iuppkant så kommer imman ut) Myran |
| Skölj insatsen med vatten! skaka ur vattnet och skölj med lite T-Röd och låt torka. Du klarar besiktningen - och om packningen blivit OK får du väl ingen ny imma heller! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.