|
|
|
|---|---|
|
hej mekar en bmw 525-89 problemet är följande: går utmärkt upp till 5000 rpm sedan är det som om tändningen slås av helt till motorn kommer ner på 2500 rpm då den "lever" igen upp till 500 rpm. Samma fenomen på alla växlar. Tidigare hade bilen automatlåda men nu manuell , kan detta vara en bidragande orsak? eller är det bara ett igensatt soppafilter? hur funkar övervarvningskyddet kan det justeras eller? Bit i den?! | |
|
Bit i den? Ok Jag hade detta fenomen på min o jag har löst det. Ringde polarn o frågade om jag fick provlåna hans luftmängdsmätare. Han har en 325:a E 30, men skit samma. Byte mätare, o jag lovar. Jag tror ALDRIG att min bil har gått så in i helvete bra någon gång. (ursäkta ordvalet). Så det va bara att byta mätare. Den kostar ca:4400:- på bmw men borde gå o hitta på en skrot. |
|
|
Hej! fick liknande problem efter en motortvätt. Den dog vid ca: 5000rpm och om man trampade till på gasen så reagerade den inte förrns den kom ner på tomgång igen... Åtgärdades genom att avlägsna vattnet ut kontakten som sitter vid gas-spjället (den med bara tre stift i) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.