AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
812

Färddator lilla - CHECK hit o dit..

Står CHECK när man startat bilen, visst ngt som man ska uppmärksamma i displayen på färddatan, läser av den svaga texten som nästintill inte syns, står WASHER FLUID LOW typ..

Visst nu kollar jag spolar vätskan, full o full, eller till 80% iaf.

Sen står de +, ngt mer medelande dvs.
See owners manual står de då..

e de givaren som e konstig eller?

Tänkte skaffa en ny färddata, min e nästan kaputt i displayen, om jag fixar en likadan beg, rätt nummer o allt..e de bara koppla in med gamla kablarna.. som en bilstereo?
changco
Lyser "CHECK" efter 1 min också? Om den slocknar behöver du inte oroa dig, för den går genom alla punkter och kollar att allt är ok, är allt ok så slockarna datorn.
Tja!
Fan va sjysst att du svara på 30sec :)

Den lyser bara när jag startat, slocknar efter jag tryck på check knappen..Både CHECK som lyser på instr.brädan och själva datan slocknar..

sen lyser den aldrig mer..trots att de står +, trodde först jag hade massa fel :)

Får man fråga på en gång om de e värt att köpa en ny(beg) färdata, lilla dvs för runt 800:- den visar ju inte mkt man inte klarar sig utan väl? Temp, klocka typ
changco
Låter du datorn vara helt ifred och den slockar så är allt som det ska. Så du kan sova gott utan att behöva tömma veckopengen.
Kommer felmeddelandet upp igen om du trycker på "check control" så är det något som är trasigt på bilen. Det lyser även små röda pilar i kanterna på check control-displayen om något är fel. När detta åtgärdas så slocknar displayen helt och det står check control OK på displayen om man trycker på den knappen.

F.ö så är det ett standardfel på alla BMW med dålig display på C.K.
Pilarna lyser hela tiden när bilen är igång om något är fel alltså.
changco
Klocka, datum , yttertemperatur. + check control.
Antar att du har dom funktionerna, men kan vara bra att kunna se om du får något felmedelande, annars måste du ju till bmw och kolla upp, sen en hel display ger ju ett bättre intryck, har du mycket pengar så köp.
Som grädde på moset kanske man kan avsluta denna diskusion genom att säga:

Efter jag klickat bort CHECK efter start och inte behöver röra den nå mer under färd så e de inga större problem?
Problemet finns fortfarande kvar, fast du besväras inte av den irriterande gula lampan. Jag TROR(!) att om du har ett allvarligare fel, så går det inte att knäppa bort Checklampan alls.
ok, men att en givare glappar pga genom att berätta att spolar vätskan bör fyllas på dör jag ej av :)..

Inte så många kr fattigare heller hoppas jag :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.