|
|
|
|---|---|
|
Ja. 325an startar inte. Jag har kollat gnista, kollat att den pumpar fram soppa till den svarta bryggan som sitter ovanför spridarna och bytt styrbox. Det verkar inte vara överflöde av benisin för stiften e torra och det luktar inget. Jag fick tips att det kunde vara givarn som sitter fram till på motorn, sitter på min bil nära typ hjulet fläktremmen sitter på. Gjorde ren den, den var indränkt i olja pga oljeläckage, men bilen startar inte ändå. Vad mer kan vara fel? Kan den ha gått sönder? Innan den dog helt kunde den vara svårstartad, men gå igång ibland. Den vandrade tomgång om tomgångsmotorn var inkopplad. Man kunde köra ett tag, sen dog den. Om den var varm så funkade den bättre tyckte jag. Nu är den helt död. Väldigt väldigt tacksam för svar! Mvh Johan! | |
|
Ingen?! |
|
| Hmmm.....börja med att dubbelkolla att tändningen e i sin ordning,att tändkablarna sitter rätt o gnistan kommer vid rätt tidpunkt...Sen bör du kolla att du får fram soppa...ha dän en spridare o kör LITE på starten,de bör komma bensin....Därefter kan man MISSTÄNKA att kamremmen i allra allra sämsta fall kuggat över några kugg....Har du tur så har ventiler o kolvar ej krockat...Om inte så har de de med den följden att ventilerna krökt sig o du får låg/ingen kompression o de e de som e orsaken till att den ej startar..Dock tror jag inte att så e fallet.Man hör på motorn om kompen e borta då den mest låter som en "symaskin" när man kör den på starten... | |
|
kan det inte ha med bränsletrycksregulatorn att göra? |
|
|
har du GNISTA O BENSIN |
|
|
Jag tycker Douglas har klart o tydligt beskrivit vad kan kollat o hur bilen upptrader sig.. Gjk: om du läser så har han gnista.. det va det första han skrev. killen har soppa problem.. dvs spridarna öppnar sig inte.. trotts att han prvat med en annan box.. /NoFear |
|
|
NoFear: Killen har soppa problem! =) Prova köra med startgas & kolla ifall det är läckage någonstans. Hade samma problem med min bil (Inte BMW). 1mm spricka upptäckte jag med lite startgas, virade runt lite vulkband över sprickan & bilen går som en dröm..."Nästan iaf" |
|
svintoleffe |
Det sitter en hel del stora slangar under insuget som ser ut som en vakumklocka kolla den så det inte är någon sprika där. spraya med start gas över alla slangar och dylikt var noggran med dte . Hade du kollat om spridarna öppnar det ska ticka om dom sen märker man det när man tar bort sladden ifrån spridaren. Leffe |
|
Ok det ska jag kolla. Men varför blir inte tändstiften blöta när jag försöker starta då? Vad ska hända när man sprutar startgas på slangarna? |
|
| Motorn rusar om det är sprickor ! | |
Sudden 81 |
C. Douglas. Tändmodulen sitter på vänster innerskärm brevid tändspolen med två stora kontakter ( om det nu är en tändmodul är ej helt säker) för det var den som krångla för mig iaf. Men du verkar ha soppa problem, det kan vara så att den tappar soppa trycket när du startar. annars så kan det vara ett elfel så att inte spridarna öppnar sig helt enkelt men då är det nog med största sanolikhet ett gjord fel. MvH Sudden |
Sudden 81 |
jordfel ska det vara (skola vad var det för nått) |
|
Kan meddela att den går nu. Det var stryboxen det var fel på. Felet var bara att den var väldigt seg startad eftersom dett stått ett tag. Tack för all hjälp! Mvh Johan |
|
|
C.Douglas: Bytte du styrboxen eller? Har ett liknande fel på min! Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Ja jag bytte styrboxen, men det var inte det som var felet egentligen. Det var ärg i ett kontaktstycke som gick mellan spridarna och styrboxen (satt i motorrummet). Styrboxen fixade den ojämna tomgången iaf. |
|
|
Den store runda svarta som sitter under insuget? Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| Precis, typ 5 cm i diameter. | |
|
Får rengöra den bättre samt försöka få tag i en styrbox att låna o testa. Antar att det är den till insprutet som dummar sig. Den som sitter bredvid ratten. Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| Nej styrboxen till spridarna sitter i handskfacket (innan för svarta plastluckan). | |
|
Säker? Vad är det då för box som sitter bredvid ratten? Är det den som styr tändningen? Jag hade för mig att dt är den boxen du menar som styr både tänd o insprut. För dt är ju den man chippar om man ska ha mer power... Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| det är väl abs boxen? motronic boxen sitter upptill i handsfacket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.