|
|
|
|---|---|
Lars Jakobsson |
Nu har jag bokat tid för ESS trimning till min 325:a, om 3v...får hoppas att man märker nån skillnad bara... Nån mer som gjort det på en e36:a? Som kanske kan ge nått tips eller råd? Har även beställt det där dubbla 76mm avgas systemet rostfritt... Nån som har något angående det? |
|
Byt i förebyggande syfte, övre ventilkåpspackningar, alla drivremmar och remspännare. HAr bilen gått över 18k, rek även vattenpump och lambdasond. Lycka till ASKEN |
|
Lars Jakobsson |
Tackar! Bäst att sätta igång på en gång så jag hinner, har lite nya bromsar och fjäderkit att få dit innan också... Nån anning om kostnad? borde inte bli så dyrt när man gör det själv va? |
µ_bmw_µ |
Hej! Hör gärna av dig om resultatet, är nämligen lite intresserad som framtida projekt. Hoppas du blir nöjd. Mvh Erik Det är något speciellt med riktiga bilar... |
|
Lasse: Vi får väl se om det blir nått drag i den svarte!! Nu lär du ju köra ifrån mig =( så det blir nog turbo på min i vinter=) Höres! Mvh Jocke www.frid.cc |
|
| Allt under 6.5k med originaldelar. Det är aldrig fel med fräscha vätskor såsom TWSolja, kylvätska mm när du ändå håller på och förebereder för du belastar en 8 år gammal bil med 40% mer effekt så då är ny kvalitetsdetaljer och olja billig försäkring:)Asken | |
Lars Jakobsson |
_bmw_>> Hejsan! Det ska jag göra! Frid>> Ja...man kan ju alltid hoppas..:) Annars blir jag väl tvungen att köpa en M3:a och köra ESS i den istället...:) Asken>>325:an var på service förra veckan...så allt är genom gånget och bytt, dvs olja, filter, kylvätska, ect. Men packningar och remmar ska jag byta! Kanske Frid vill hjälpa till med ? :) |
|
Klart man kan hjälpa till med det!! kan ju gå en trappa ner om fem min..=) Mvh Jocke www.frid.cc |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.