AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.345

Problem med pixlar E38

olivia4
Jag har problem med att pixlarna på informationsdisplayen under hastighetsmätaren "flyter". Ibland är det helt OK men för det mesta är det nära på oläsligt. Är det någon som har tips om det finns något jag kan göra, eller är det bara att byta hela instrumentet??

Böjen
Hej ett vanligt problem byta ut displayen är dyrt det går att förbättra kolla härLänk

Fråga först och du får många svar.
_______
Länk
BMW Kungen
Länken funkade inte. Har samma problem.

Mvh
/// Kungen
Länken funkar utmärkt för mig.

/Micke
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Det hänger lite på vad man använder för spray har jag märkt. Jag har gjort detta på tre olika bilar med olika resultat. Första gången använde jag en två produkter från CRC som hette Kontakt 60 och WL. Kontakt 60 rensar och WL sköljer.
Andra gången använde jag en grön burk från CRC som det stod "contact cleaner" på.. denna funkade inte alls.. Det blev nästan sämre.
Tredje gången använde jag Kontakt 60 och WL igen med ett väldigt lyckat resultat. Innan jag började funkade kanske 10% av pixlarna, efter behandlingen så funkade 99%.

Det finns ytterligare ett spray som heter Kontakt 40 men den ska man akta sig för i detta fallet för den har smörjande egenskaper och det behövs inte här.

PowerCrew: Detta är ingen reklam, detta är bara för att påvisa skillnaden mellan olika produkter.

olivia4: ge inte upp...

Med vänliga hälsningar Patrik A
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
mr-bear: Var får jag tag på CRC Kontakt 60 och Kontakt WL...

Ringt runt och letat men hittar ej produkterna någonstans. Finns ju på CRCs hemsida men allt som säljs i butikerna är vanliga CRC Kontaktrengöring...

Tacksam för hjälp
MVH

//MikEe
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Utbytes mätarhus kostar runt 2600:- och är det ända säkra alternativet. Har provat CRC produkterna (De har förövrigt bytt namn). De gav utmärkt resultat ...tills första regnskuren. Efter ett drygt år fungerar displayen fortfarande helt felfritt en kall och torr vinterdag men är helkass när det är varmt och fuktigt i luften.
Visa användare
156
Marcus M2
2002 (turbo) -75
635(3,8)kompressor -83
728ia -98
1602 -75
1802 -72
Kollade nytt mäterhus för några månader sen på BMW och då kostade det ca 5700kr. sedan tillkommer ca 1000kr för kalibreringen. Var kan man hitta det för 2600kr?
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Powertoy: Lustigt... för mig är det precis tvärtom! När det är torrt ute som högsommar eller extremt kallt ser jag inte en enda siffra på displayen. Ju mer fukt ute desto bättre blir kontakten för mig som det är nu... som exempelvis efter ett sommarregn... Bäst är 0-gradigt, 100% luftfuktighet och rå bitande vind... då funkar displayen perfekt! *burr*... måste vara det enda elementet i min omgivning som gillar det... :)

//MikEe
Mi
137
MikEe
BMW Z4 3.0i Sport -04
Powertoy (igen): Till vad har CRC-produkterna bytt namn? Då har CRC.se en dåligt uppdaterad hemsida....

//Mikee
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Oj, många kommentarer blev det. BMWs Priser för utbytes mätarhus verkar vara väldigt godtyckligt. Fick förklaringen att till vissa årsmodeller/modeller finns inget bytessystem och då kostar det mer. Priset jag fick för ca ett år sedan gällde 750 -97. (Verkar för en gång skull vara kostnadmässigt fördelaktigt med 750;-)

Claes Olsson sålde, (vet inte om dom fortfarande gör det), Motsvarade CRC-produkter. (Jobbar i USA f.n. så jag kan inte springa ut i garaget och kolla namnet på burkarna).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.