|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Diamantsvart metallic är lugnt den snyggaste färgen på E34! Tyvärr så är den extremt känslig för tvättrepor och dylikt, och så får man tvätta den varje dag :-( | |
|
Min kallas för English green. :-) Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Mitt val skulle vara Carbonsvart extremt snygg och det finns inte många E34:or i den färgen som en extra bonus. Mvh Stephan |
|
|
en tanke slog mig, sa ju att jag skulle vilja ha nåt som ingen annan har, en e34 målad i mattsvart? med blanksvarta fönsterlister o njurar? kan tänka mig att det ser lite "speciellt" lr är det att döda en e34:as fina stilrenhet? vad tror ni? =) Mvh Björn |
|
|
Björn, Du är lite sent ute: Länk Läckert! Snyggaste färgen på E34 är utan tvekan Daytonaviolett, följd av Avusblå. Sebringgrå är inte dum den heller. Dessutom tycker jag att en E34 kan vara ganska snygg i Alpinvitt :) Alla röda nyanser går fetbort i mina ögon. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Stephan735: Du är ju ett levande orakel.. Hur många E34:or finns det med 289? Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Kalle Hansen, åfan, trodde det inte fanns ngn mattsvart, men så fel man kan ha! =) jaa... det är som svårt... tur man har några månader på sig att fundera vad det ska bli för lack, för som det känns nu kommer det ta ett tag för mig att bestämma mig! =) Mvh Björn |
|
|
men som det känns nu, så är det väl så att det lutar mot daytona, eller ännu hellre morametallic som Hasso nämnde, men nåt i den stilen iaf! men kom gärna med mer förslag! Mvh Björn |
|
|
Micke; Tack vet en del men tyvärr så vet jag inte hur många E34:or med färgkod 289 heter Dunkelgrün på Tyska som finns/tillverkats men några fakta/detaljer kan jag tillföra färgen fanns bara åren 92-93 därefter ersatt av 307 Dunkelgrün II som fanns 94-00 färgen är inte vanlig men inte heller jätteovanlig även om den är mycket sällsynt på dom dyrare modellerna din är den enda V8:n med den färgen jag sett/hört talas om antagligen beroende på att köparna till dom tyckte att det var snålt att spara in kostnaden på metalliclack. Efter sökningen båda hos bmw.de och mobile.de hittades ett flertal E34:or i Dunkelgrün "även sedaner" bland annat denna 520i Touring Länk Kan dessutom utan att smöra skriva att jag tycker färgen är snygg vilket jag nästan aldrig tycker om andra mörka solida färger som mörkblå, mörkröd, mörklila, Kommer ihåg när jag hade min Ford Probe 24V i den skrikigaste färgen som fanns på modellen Calypsogrönt Länk importerad 1997 den var jag ensam/nästan ensam med i Sverige i 2år tyvärr kom det in fler i färgen då kunde jag inte använda färgen som säljknep vilket du kan med Dunkelgrün. Mvh Stephan |
|
|
Simpelt... Jet Black!! Länk Länk |
|
|
Stephan: Hummm. Självklart finns det fler som har min färg då det inte är en induvidual, men eftersom det inte är det så är man ju lite nyfiken. Har som sagt inte sett någon i Sverige. Detta börjar bli spännande.. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Länk Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Cirrusblåmetallic är läcker! /Johan |
|
|
Jag slår ett slag för Oxford Grönmetallic....nån som kan gissa varför!? ;) Förresten...vad är det för fälgar på den mattsvarta E34:an? |
|
|
Petri, Du kan inte länka till filer på din hårddisk :) Jag tror att fälgarna på den matta E34:an är av fabrikat OZ-racing, vet dock ej modell. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
Moffen |
Hej Ska man välja en färg som man alldrig tröttnar på så måste det vara BMW silvemetallic, du slipper retliga prickar när det har regnat för dessa syns inte, samt att färgen är mycket tacksam vid tvättar! En liten bonus med silvermetallic är att den går bra ihop med lättmetallfälgar=stilrent! Rak sexa är finlir |
mackan325 |
Arktissilber met såklart ;-) repor och uppslagsmärken syns inte och grundfärgen är i samma ton, passar min bruksbil alldeles utmärkt.... |
| Kalle: som du förstår är jag ingen hejare på datorer.. :) blev livrädd ett tag att oxå övriga bilder kunde ses... | |
|
Eeh.. Alpinvit såklart! :)) -- fjalar |
|
|
Själv så tycker jag nog Delfin Metallic är en väldigt fin färg. Den var poppis i slutet av -80 talet o början på -90. Men dock relativt ovanlig idag. För att se färgen titta på länken nedan.. Men självklart så finns det många andra färger.. Tex, MontreulBlå,,, DiamantSvart,,,IslandsGrön,,,RoyalBlå..mm.. Micke.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.