|
|
|
|---|---|
|
hej min 320 -92, går mkt illa när den väl startar, får för mkt soppa, skjuter i avgasröret och i luftfiltret å går på 3-4 burkar på tomgång ca 400-600 rpm, går dock något bättre när man drar ur kabeln till luftmassemätaren, för att få upp något varv över huvud taget måste man pumpa med gasen. vid ca 2000 varv går den rent om man håller jämn gas, har nollat boxen de hjälpte inte. gick hur bra som helst innan och plötsligt går den så här. var kopplar man in sig för att kolla lamdan lättast. | |
|
Åk till en verkstad med DIS-utrustning. Det låter som om du har problem med lambdan. Mvh, Kalle Hansen ___ Länk |
|
|
Det låter precis som när min bil kronglade, då va det Kamaxelgivaren som hade gett upp. Men för att vara på säkra sidan så ska du nog göra som Kalle säger. /Mvh Glenn |
|
| En bil som skjuter och baktänder går magert, inte fett. Pumpar du med gasen aktiverar du uppfetningsfunktion och därför får du liv i den lite bättre. Låter som problem med lambda-sonden, eller luftmassemätaren. | |
|
Jag liknanade problem med min. Den går ruskigt dåligt på låga varv och smäller lite i grenröret när man ger gaspådrag. Ringde BMW och dom svarade som vanligt att jag skulle byta tändstift eller lämna in den för det var antagligen en tändspole som rykt. Jag tyckte det lät logiskt för på en annan bil jag hade var det liknande problem och då var det tändkablarna. Får du något svar på vad problemet var i verkligheten får du gärna skriva in det. Har inte råd att lämna in bilen den här månaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.