|
|
|
|---|---|
Marcel |
Varför står det så nästan på varenda importbil i börsen? Blir bilen lättar och sälja eller tvärtom. Jag skulle bli lite misstänksam om man ska detaljera bilen hela tiden speciellt de som skrive "garanterad miltal"! Hur vet man det? |
|
Man har väl kollat miltalet? Länk |
|
Marcel |
Nej det har dem inte, de flesta bilar som jag ringt på så säger de att bilfirman blabla garanterat dem om miltalen, det står med i Serviceboken...och dessa S-boken är ju pålitliga till 100%? |
| Fråga om bilen genomgått någon goodwillrep i sverige(ROST)det går inte utan kontrollerade mil + servicebesök+bok.Fast vilken säljare vill säga att bilen varit rostlagad.... | |
|
Jag vet inte varför de skriver så, kanske för många är rädda för alla fördommar när det gäller importerade bilar. Det jag gör för att kunna få bra pris på min bil när, eller om, den ska säljas är att spara på all dokumentation och alla kvitton på det som jag har köpt och gjort på bilen, bland annat dokumentera arbetet jag gjort så de ser hur det är gjort också. Jag vill att den som köper min bil ska kunna se exakt vad som har gjorts på bilen och han ska kunna vara säker på att uppgifterna stämmer och att bilen har varit väl omhändertagen. Har en hel pärm med allt som har med bilen att göra, det kanske är lite overkill? Men sån' är jag. ;-) Många snackar ju mer om vad de har gjort på bilen, det är sällan köparen vill att säljaren ska kunna styrka det han säger, om man inte har varit med förr då kanske. Men det är som du skriver i rubriken, jag skiter ju i om den tyska säljaren har varit seriös eller inte, hur ska jag veta det och hur ska säljaren kunna garantera att den han har köpt bilen av inte har lurat honom? När allt kommer till kritan så är det ändå i vilket skick som bilen är i som spelar någon roll. ...undrar om någon orkar läsa allt detta, eller om något av det verkar vettigt. :-) /Hammar |
|
|
Klassikerna annars är ju: "en ägare i Tyskland, en Doktor.." Synd bara att Doktor heter Artz på tyska och Doktor är en akademisk titel man får om man läst på Universitet ( jfr: Civ. ing, Civ, Ek, osv osv..) Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
hammar: Tycker absolutt inte at det er overkill å dokumentere bilen 100%. Pedantisk = positivt. Gasar-Magnus: Doktor som i...doctorgrad i burnouts? |
|
|
Tycker att det är en "hysteri" att allt ska va i sån jävla ordning... Kolla att bilen lever upp till dina värderingar, allt ska va schysst och inga rest-skulder. Om man inte har "koll" så lämna bilen på M-test eller be en kunnig person kolla upp bilen. Är personen en lurendrejare så snuvar han nog en ändå fast papper och allt verkar va i ordning. Dom som VILL luras KAN! Absolut viktigast att affären inte går för fort och att bilen känns RÄTT. Detta är bara min synpunkt, kan va rätt&fel... MACKILLER Alpina B10 |
|
|
Jag håller på ASKENs patent metod: Magkänslan Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Det är ofta dom som importerar bilarna till Sverige som fifflar inte dom auktoriserade bilhandlarna. Fråga först och du får många svar. _______ Länk |
|
|
Men det kan være svårt å lystna på magkänslan.. Om man skal selge bilen selv, kan det vel være greit å ha full dokumentasjon for å underbygge kjøperens magkänsla. Ingen har sagt at kjøperen bør se blindt på "hysteri-dokumentene." |
|
|
Att bilen är köpt av en Tysk auktoriserad märkeshandlare borgar mer för att den är ärlig en om den är köpt av "ärlige Wulfer på Aberstrasse i Stuttgart" Det får iaf mig att bli mer sugen på köpet. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.