|
|
|
|---|---|
|
Nu skall den bort Cosmossvart, Shadowline, Creme sport läder med minne och värme, asc,eds, webasto, klim stor, 17 alpina ink reservhjul, nivåreglering,drad och i övrigt det mesta... 21000 mil. ok skick, lite "maskintvättad lack" och lite stenskott. Vad kanden va värd... (och ja den är servad och ja jag har kollat milen även om det inte går) "Tror inte på censur" | |
|
Vågar jag göra en värdering? /Simon |
|
|
Kan vara betydligt mer svårsåld än dito 525 tyvärr men i övrigt ligger den troligen i nvå med övriga sena E34 kombi tror inte 525,530,540 el M5 gör så mycket på prset utan mera skicket som gäller.. Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
Är det din bil jag såg på TV4 text? I så fall tycker JAG priset är lågt även om avgas är dåligt. Beror givetvis på övriga bilen åxå. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Hummm. Såg nyss att din är en touring och det var inte den jag syftade på i mitt tidigare inlägg. Sorry. Min sida: Länk Touringklubben: Länk |
|
|
Det vågar du simon. Jag har fått ett pris av en "uppköpare" och detta är jag nöjd med. Skall anonsera över detta om någon vecka och sondera lite för skojsskull. Lite kul att se vad ni anser är rimligt bara.... Jag vet ju vad jag får som minst och denna herre förväntar sig en vinst och det garanterar jag att han får.... Förövrigt tror jag att du ,Magnus som vanligt är ute och cyklar. Den dan en 525 och en m5 av samma årsmod. och i likvärdigt skick kostar samma eller ens i procentuell närhet under likvärdiga försäljningsformer kommer jag att sluta åka BMW. R "Tror inte på censur" |
|
|
Otto, jag tror att slutpriset kommer att ligga på 70-85KSEK....välutrustad verkligen, tror att manuell är en fördel, har testat 540iT 96:a med manuell och de går bra, kräver dock större hjul/bra dämpare etc för att riktigt kunna hantera effekten tycker jag, men det är en annan sak. Kan bara önska dig lycka till i din försäljning, ska bli intressant att höra hur det gick sedan! Verkligen intressant att få en indikation var marknaden för e34or med v8 ligger...mina egna erfarenheter för drygt tre år sedan med 530 är inte så trevliga...men men, detta kan vara helt annorlunda! /Simon |
|
|
Vad säger du Otto om min värdering, våra åsikter har divergerat innan som bekant.... /Simon |
|
|
Tror att ditt pris är lite lågt mrn inte helt fel. Faktiskt. Vi pratar om en bil som inte exixterar som Sv.såld. Den kostar från 85 o uppåt i Tyskland. Har sett exemplar runt 65-70 någon enstaka gång och då oftast med kraftiga fel eller med 35000 plus på mätaren. Sen skall bråten hem o besiktigas etc. men 85 är ok dock inte under för ett felfritt ex. Finns en 95:a med trasig automat låda för 65.000 den första som har lite skick och fason och under 20000 mil med manuell ligger på ca93000. sug på den, i tyskland. ;-) Jag tror på ca 85-95 för en bra... ( min är såld avsevärt billigare pga vissa enkla defekter samt att jag gjorde en god affär iallafall ) |
|
|
Hjälpte en bekant att ta in en liknande för drygt två år sedan, manuell 540iT uttagen 12/95 och blir en 96:a, hade då ca 13000mil på mätaren. med SCHiin, klimator, ASC+T, dock ingen webasto och farthållare. Vet vad han fick den för eftersom jag ringde ned och förhandlande om priset....vill du få reda på priset kan du maila mig....den bilen var i fint skick och har pedantvårdats sedan. Om du får vad du säger tycker jag att det är klart bra betalt och kan endast gratulera till ett bra pris på en brutal bil! /Simon |
|
|
Otto, själv tror jag att den manuella versionen tilltalar proportionellt fler i förhållande till tillgänligt antal än automaten....tillhör den gruppen själv.... trist med så hög värdering hade tänkt att föreslå ett kastbyte med min Vectra V6 kombi 97:a......:( höhö. /Simon |
|
|
55-62' är vad jag gissar på. Får du mer så GRATTIS!! // Rocco |
|
|
Nu är affären klar och jag är nöjd. Dinvärdering Rocco är nog något fel, till mitt pris över 60 o under 70 hade jag en himla massa spekulanter. Ja valde att sälja till uppköparen enkom av den enkla anledningen att han kommer vara den som gnäller minst. En felfri torde varit värd minst 15000 mer än jagick för min. dvs 75-85 utan problem. Detta grundar jag på intresset för en defekt co priset på reparation. R |
|
mackan325 |
Vilket var felet? Maskintvättad och lite stenskott som du nämnde får man väl räkna med på 20000 mil? I övrigt tror jag det är helt korrekt att 518 eller 540 i princip inte spelar någon större roll, efter vad jag förstår är 525i 24V de mest eftertraktade. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.