|
|
|
|---|---|
| Hur fort tar sig en m3 e30 till 100 km/h. Jag har börjat fundera lite på om jag inte ska ta och pröva en sådan som nästa bil. Är den krånglig att köra med tanke på växellådan? Nån som vet?! | |
| Hur snabba de är kan du se på sidan om E30 serien under modell guiden. Har prövat en E30 M3 som jag ju vanligtvis inte kör och tyckte inte det var ngt problem. Om det känns ovant i början så går det ju över redan efter några mils växlande. | |
|
Bilen är inte så snabb rakt fram, det är i kurvorna den imponerar. Mr C |
|
|
Precis som Mr C säger e den inet så brutal rakt fram... gör väl 0-100 på 6,9 enligt boken... de e därför man ska pula i en kompressor :) /Jonas |
|
|
azkikr: Om du känner att du behöver kompressor för att hänga med så kör du den inte rätt helt enkelt :D Seriöst snackat så är den ingen dräpare vid ljuset eller på motorvägen, men ta den till banan och det skall till rätt mycket bil för att haka på... |
|
|
Silverpilen: ne ja känner inte att jag behöver det... men för att köra ifrån alla riktigt ordentligt vore det ett kul alternativ... :) /Jonas |
|
|
Ang 0-100 så trodde jag den gjorde det på ca 7,5 sek. Vad jag har hört så ska den köra ifrån en E36 M3 på bana. Har dom inte kört nån E30 i Bilsports superspecial? Där är den nog vass. Mr C |
|
|
Den kör inte ifrån M3 E36 på bana, men den går nästan lika fort. Den saknar trots allt 100 hk jämfört med den nyare e36:an. I konbana däremot så är den vassare IMHO. Jag har kört Superstage med min M3:a, spontant kan jag säga att banan inte direkt gynnar utväxling och det låga bottenvridet på M3:an. Du startar på tvåans växel i 40 km/h. Det tar tiiiiid innan du börjar komma upp i registret. Undrar om det inte går fortare att daska in ettan när du passerat linjen istället för att segdra den upp i fart. Jag fick inte kört speciellt mycket, 1 timmes väntan mellan passen, så tiderna var inget spektakulärt. Hade en bra på G där det mesta stämde men sabbade den i sista högerkurvan. Gick in på tok för fort och fick släpp.. |
|
| Glömde nästan kommentera 0-100 tiden. Jag misstänker att den tiden är satt med en minutrustad M3:a där allt stämde. 7,5 är nog rätt nära sanningen. | |
|
angående 0-100 håller jag nog med silverpilen... min M3a känns inte ett dugg snabbar än min gamal porsche 944, å den gjorde 0-100 på 8,3 enligt boken... men BMWn e roligare... mkt roligare... /Jonas |
|
|
Min e30 M3 1987 - uten kat. 200hk/240Nm, gjør 0-100 på 6,2 sekunder. (4 forsøk: 6,3 - 6,3 - 6,2 - 6,2) Dette er på speedometer & stoppeklokke i bil med en passasjer. 6,7 er oppgitt i boka, og stemmer nok på reell fart. (speedometer gir litt misvisning....) 6,9 er oppgitt i boka på kat. versjon. |
|
|
På den här sidan finns en artikel där de jämför e30 och e36 M3.. + annat intressant.. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.