|
|
|
|---|---|
RafkoM3 |
Hur gør man snygga hål i huven før att det ska se bra ut samtidigt som det blir praktiskt. Både att varmluft kommer ut o kyler motorummet, samtidigt som det inte kommer in massa SKIT nær bilen står parkerad kanske.... Har ni tips? Hemsidor som visar det? Kanske någon som ør expert och gør sånt før en penning? Lite brådskande då bilen snart ska lackas... Länk Länk |
DanneE |
Ska det bara vara ett hål så är väl en sticksåg med metallblad att föredra. Och sen sätta nät precis som J. Sahlin har på din bmw. |
DanneE |
sin bmw, inte din bmw :-) Morron trött... |
RafkoM3 |
NJa, vill ha något mera liknande som Mercedes har orginal på sidorna...det ør avlånga rektangulæra hål som har mjuka kanter... Länk Länk |
| En kompis tog och kapade ut hål från plåten ovanförhuven på volvo 740, de är ganska lagom stora faktiskt och har avrundningar som du säger, likaså saab 900 har ju dessa slitsar med avrundningar på huven. Det lättaste är nog att kapa ur en fyrkant ur sabb/volvon och kapa ur ett lika stort hål på din huv, sen punktar du dit den försiktigt och fortsätter sen göra punkter och justerar plåten tills den sitter som du vill. Helsvetsa ej då drar plåten sig lätt. punkta hela vägen runt om, sedan är det lamellskiva i rondellen som gäller och putsa till det hyfsat. Sen får din lackerare snygga till så att det inte syns att något är gjort med spackel osv... | |
DanneE |
Bara att åka till en skrot och köpa en framskärm från en merca diesel och hem och kapa & svetsa. itne så svårt att få bra! |
| Om man har tillgång eller känner nån som kör laser skärmaskin så får man ju ett utsökt resultat, och vilka mönster man vill!!! | |
RafkoM3 |
Tack før tipsen boys... Får væl gøra något liknande kanske.... Länk Länk |
|
min åsikt.. man får INTE våldta en M3E30 så där.. köpp en "vanlig" E30 och såga sönde.. de är min åsikt Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
Axel_E30: Vad skiljer dom huvarna åt då??? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Axel_E30: Vad skiljer dom huvarna åt då??? //Ticco www.ticco.com |
|
RafkoM3 |
Huvarna ær exakt samma, sen om jag gær en smaklik ændring så tycker jag inte det ør att våldta..men men... Länk Länk |
|
Ticco: de va på skoj.. tycker det är onödigt att "såga sönder" en m3 e30. då kanman ta en "vanlig" och såga hål i den... Meningen me livet uppstod 1983 och slutade tillverkas 1993 (e30) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.