AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
878

Bilen har bara elfel på höger sida?

Får inte upp h fram elhiss samt lås?? h bak fungerar elhissen men inte låset och pricken över i´t så funkar inte låset för tank locket heller??!!.
Går ej att tanka vill inte ta sönder locket.
Vart ska jag börja leta? Fanns inget i sökfunktionen bara 3serien.
ro
559
ronte
116d -16
328i cab -98
Säkringarna till detta sitter förmodligen under baksätet. Det är olika säkringar till olika centrallås. Är inte helt säker vilken men kolla framförallt nr33 skulle jag tro (under baksätet altså).

Ett tips bara.

---
Always Diesel
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Hur du nödöppnar tanklocket har jag för mig står i bruksanvisningen. Annars är det bara att lossa klädseln och där bakom sitter motor och stång, som du kan flytta för hand.

Fungerar spegeljustering och spegelvärme på passagerardörren? Om inte så tyder det på avbrott i hela den dörren.

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Nu funkar elhissen och låset fram men bakdörren och tankluckan e samma sak med. Säkringarna och rele´na är bytta (fast dom var hela) samma sak fortfarande.
Elspegeln funkar.
in
34
infiniteslim
525 tdsa touring
På min tds -93 touring hittade jag en spak för tanklocksöppning innanför luckan för påfyllning av spolarvätska till bakrutan.
Den kan ju användas tills du hittar en mer permanent lösning

Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Kolla kablarna till Backluckan de kan orsaka de konstigaste fel ibland...
Som nu iveckan på min bil.
Bilen låste sig så fort man slog på tändningen och man kunde låsa upp bilen genom att tryvka på öpningsknappe till backluckan...
Jordkablarna visade sig vara av...
Lars
Jag ska ta och kika på bakluckan el grejer.... Det ser för j***igt ut där bak.Målar teip annat skräp... jep jep leka lite ingenjör.
Måste leta efter en spak så kan få soppa i tanken trött på att köra saab 90.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.