|
|
|
|---|---|
| Ja har satt i en liten turbosnurra i min 318is e30 91.a med orginalmotor... har dock ett litet problem.. när ja gasar och kommer upp till runt 5000 -> 5500 varv så slår den ifrån.. känns som varvstoppen slår i.. men det kan vi ju utesluta direkt att de är för de ligger ju mycket längre bort.. har köpt en progresiv bränsletrycksregulator och labbat lite mellan 2 -> 4,5 bar soppatryck men ingen skillnad.. har inte en aning om va de kan va.. nån som vet eller har nått förslag om nått ja kan testa för att försöka få bort de så vore de väldigt trevligt. ! | |
Franke |
Jag hade liknande problem med min 318 förut. Knackade då ihop gapet på tändstiften och provade med en tändspole från en m5, då blev det bättre. |
| ok.. ja har 0,6 nu.. drog du ner dom mindre eller.. blir dyrt med 4 tändspolar ochså.. men de ska ja genast inhandla :) mer förslag är välkommna om nu dehär inte hjälper ! | |
Franke |
Men jag tror den fick lite för lite soppa då. Det var nog det som gjorde att den sluta dra runt 5000 -5500 varv ,men det blev ju iaf bättre när jag bytte spole o ändrade gapet. Monterade senare i två extra spridare som slog till vid 0,6 bar. Då blev det ännu bättre. Så jag tror att största problemet kan vara att den får för lite soppa. Hur mycket laddar du ? |
Franke |
Det var min kompis som knacka ihop dom utan bladmått så det är svårt att säga hur mycket det blev. Men det blev nog mindre än 0,6. |
Franke |
Tycker du ska prova med ett bränsletillskott innan du köper ett dyrt tändsystem. |
| Den har 440cc spridare vid 4bar och vi testa upp till 5bars bränsle tryck + 1:4 progresivt så soppa borde den få tycker man.. ja laddar runt 0.4 0.5 nånstans.. | |
Franke |
Det borde ju räcka =) Då kanske det är tändingen iaf. Testa att höja laddtrycket då. |
| Ok.. skrämmer upp henne i 1 bar imorgon då och hoppas att inte nått skriker sönder.. är ju orginalkomp och sånt.. men va faan ska ställas av i dagarna endå så.. kanske man bara får mer "roliga" grejjer att pilla med under vintern :D.. | |
Franke |
Lyssna noga efter spikningar och öka gradvis =) Skyll inte på mej bara om nåt går sönder =) Sköt min topplockspackning när jag testade gränserna sist. Min är kompsänkt och jag har kört dagligen med 1,2 bar utan problem , har dock en helt annan motor än dej. |
Franke |
Lyssna noga efter spikningar och öka gradvis ! ska de det stå. smilemärket hamna lite fel |
|
låter som gnistsläckning... |
|
|
Aha... det där känner jag igen. Samma sak hände mig när jag körde med 16v maskinen. Vid ca 5k tappad maskinen all kraft å lambda mätaren rasade ner på snålt. Köpte å kopplade in SMT5'an då hadde man lite mera siffror att gå på, upptäckte att signalen från LM gick i taket. Fick sänka den så att den hela tiden låg på gränsen, då drog bilen klockrent till varvstoppet. Kan kanske räcka om du skaffar en större LM. //Ticco www.ticco.com |
|
| ok.. åker till skroten imorgon och ser om ja hittar nån LM från en 535 eller nått då.. borde väl funka bra.. tack för alla tips.. återkommer när ja utfört allt och säger hur de gick.. vi värsta fall får ja hettsa er lite mera om de nu inte funkar.. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.