|
|
|
|---|---|
Kowalski |
Är det inte underbart?? När jag köpte bilen fungerade C-låset bara på 3 av de 4 dörrarna. Ny c-lås motor hos BMW skulle kosta 800 + jobb. Sedan en vecka tillbaka fungerar helt plötsligt c-låset som det skall på samtliga dörrar. Hoppas den håller i sig! Bilar är bra märkliga ibland |
| Vänta till det fryser på, då kryper fan in i dörrarna, men det skadar ju aldrig att vara optimist. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man ska aldrig sluta förvånas med alla microswitchar i lås och dörrar. Detta hände mig, hade tvättat bilen på förmiddagen(vinter) in i garaget varmt. på eftermiddagen åker min dotter och jag till godisaffären(det var lördag) Låste bilen med fjärren gick in och handlade. när vi kom ut så öppnade min dotter hö.framdörr utan att jag låst upp larmet gick så klart.Bakdörrarna hade låst sig men fram hade något frusit i förardörren så dom var olåsta. Provade ngr med fjärren men utan resultat,stoppade då i nyckeln i låset och låste som man gjorde förr i tiden då funkade det,provade igen allt ok. förmodligen en frusen switch i framdörren. Gissa om jag kollar när det är kallt om alla knappar går ned.Men sen den gången har det funkat utan anmärkning. Hasso |
Kowalski |
Hasso: Låter som precis det problemet jag hade! |
| Samma sak på min... Över 10 grader så funkar låsen sen under så börjar skiten å hänga sig.. | |
Rickard |
jag ha haft exakt samma problem!!! det lagade sig själv det mä!!! kul!!! =)))) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lika bra vi tar bakluckan också, den slutade funka med handtaget i bakluckan .Det funkade med nyckeln samt knappen inifrån men inte "som vanligt" det var inte svårar än att någon förmodligen jag själv gång tryckt för hårt på den gummihätta som man trycker på för att öppna .Den hade tryckts upp i kanten så microswithen låg till hela tiden.Den funkar som en impulsgivare till ett relä som påverkas varje gång du trycker på den därför kunde den ligga till hela tiden utan att påverka de andra funktionerna Ett enkelt fel som man skapat själv. Hasso |
| Hörde av en BMW mek att fukt gärna tränger in i centrallåsmotorn vilket att kan göra att centrallåset fungerar när bilen fått torka lite. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.