AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
431

murphy lag i E30

Mi
123
Midas
330i -05
hmmm...först gick den på 4 cylindrar, bytte tändstift ingen skillnad hade redan bytt tändkablar gick den då...nej byte rotot och fördelar lock...går som en klocka..trodde att allt var frid och fröjd...nej en dag senare punktering på nya vinterdäck...fixade allt bra trodde man...nej en dag senare så vägrar bilen gå över 2000 varv och där står jag den bara suckar in när man ger mer gas under 2000 fine no problem men över ...nej nån som har nån aning kan det va bränslefiltret som blivit halvt igentäppt eller behöver bilen till helgen, känns lite som att murphy förföljer mig. tips mottages tacksamt =)
Mi
123
Midas
330i -05
Ursäkta alla mina stavfel i föregående inlägg är lite trött idag =)
bmw_turbo
Jag har precis samma fel på min 325 -87
Jag skall prova att byta styrbox för jag tror att det kan vara den
Jag hör av mej när jag gjort det och berättar om den går bättre!!
Jag har ett problem till: bilen bara stendör ibland men när jag startar den igen stertar den utan problem
har du detta problem också?

E30 "An act of god"
BMW 320 E30
"Cartman Edition" - Liten, Fet & Kaxig
Diesel_Power
all den elektronik som kan krångla, tacka vet ja gammal radpumup å glödstift ;)

Turbo Diesel är det enda rätta
Mi
123
Midas
330i -05
Har lyckats fixa kärran nu går den som en gud igen =)
har förmodligen en läcka nånstans före insuget på nån av all slangar som går hit och dit, problemet började ju en stund efter att jag bytt fördelarlock och rotor.
jag kollade alla slangar och ruckade på dom efter det så startade bilen klock rent och har ej haft problem efter det. några slangar har ju sett sina bästa dagar kollade även alla kablar och ruckade på dom också ifall de skulle ha ärgat eller nåt...funkade. så du kanske har samma problem kolla slangar/kablar dom ger ju info till sprutet men du har kanske redan gjort detta =) jag kan ju tillägga att det blev några mil i helgen nu är den ju som ny...var lite jobbigt när jag skulle hem tidigare och blev frånåkt vid trafikljuset av en fullastad scania =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.