AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.123

Vilket läder är läderklädsel L2SW?

Ro
316
Rolf Ohlsson
X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line
Amazon 122s -66
635csi -82/83 Alpina B9
Renault Master 1 -88

Jag hittar inga koder för klädslar. Har jag missat i sökningen?

Jag undrar också om det finns en utrustning där sänkning ingår?

Mvh
Rolf

Black shining beauty
L torde vara Links/Left dvs vänster styrd
2 = version 2??
S= Sport?? Skisack??
W= Wagon dvs Touring??

fria fantasier... men det låter som en kval gissning eller?? *S*

På E39 har du ju Option 227 Sportfjädring med sänkt chassie och nivåreglering, "Mchassie"

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
Schwarz Bison Leather

/RS2
Rolf Ohlsson; Koden L2SW är svart Bisonläder där L2 sannolikt står för skinnkvaliten eftersom det även finns svart bisonläder med koderna L4SW och L6SW, SW betyder svart.

Kod 227A fanns även till E34 men inte sänker den speciellt mycket så om din är mycket sänkt gissar jag på eftermonterad chassisats.

Mvh Stephan
Kan inte L2 L4 och L6 vara "graden" av läder dvs utökat osv..??

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk
G-M; Det är mer troligt kikade på Kim Sandens M5 Touring Länk med utökat läder vars klädsel har koden 0318 numera utbytt mot L7SW Walknappaläder vilken även den finns i ytterligare 2 koder L8SW och L9SW.

Mvh Stephan
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
vad kan klädsel med nr 0366 vara då,nån som vet?
Petri; Festligt nog betyder koden 0366 Svart bisonläder den också nya koden är L6SW frågan då är vad som skiljer mot Rolf Ohlssons bil har lädret en annan struktur eller är det mer/mindre som är läderklätt?

Mvh Stephan
Ro
316
Rolf Ohlsson
X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line
Amazon 122s -66
635csi -82/83 Alpina B9
Renault Master 1 -88

Min är ganska grov med veck. Finns det lika läder som är mer slätt, och har den klädseln ett högre (kvalitets-)tal?

Jag har läder på stolarna, dörrsidorna samt runt växelspaken. Sedan har jag en läderratt, men det anges oftast separat.

Kan det vara läder på fler ställen?

Jag är lite intresserad av att reda ut vad siffrorna anger. Sedan att det dessuton finns rena sifferkoder är ju konstigt.

Har BMW ändrat koderna vid någon tidpunkt, eller kan det ha att göra vilken underleverantör som har levererat klädseln?

Mvh
Rolf

Black shining beauty
Scheckheft
Hej
I min bil sitter det nappaläder, utökat, med läder runt mittkonsolen, dörrhandtagen. Koden är N9SW. I 750 modellen (E38) är det dessutom standard med läder på instrumentbrädan.

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Stephan735i: Ja det var festligt! :) bison,är det alltså motsvarande buffelläder då? Det är i allafall ett rätt kraftigt skinn och med veck speciellt i ryggstödet precis som Rolf O skrev..och även jag har sk utökat skinn (dörrsidornas armstöd och mittkonsoll)
Jag noterade när jag eftermonterade fällbara armstöd till stolarna att orginalskinnet t armstöden som var köpt på BMW är av en helt annan struktur..liksom knottrig och känns tunnare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.