AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
870

Fråga om Hardtop

Tjabba!!

Är det någon som vet hur fästena till hardtop ser ut??
Till min bil finns(fanns) det en tillhörande Hardtop, men den köptes inte av den tidigare ägaren (som importerade bilen) från Köln...
Sitter fästena till hardtopen på HT'n nu,?? när man köper/säljer en begagnad HT brukar man då få fästena med?? För i vissa annonser har man sett "Bilen är hardtop förberedd"... Men jag har däremot inte sett någon säljer annons där det står "Hardtop säljes med fästen" men det kanske är underförstått?? hehe, kanske bara jag som inte fattar det... men men, måste ju få fråga...
För bmw har vell antagligen producerat ungefär lika många fästes-sater som antalet hardtopar..

Tack till den som vet

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
fästen som sitter i bilen är inget som man tar loss som jag har förstååt det.. det är tydligen ett par timmars installation av någon som kan och mer om man inte kan :o) motering med material kan kosta mellan 7-10 tusen.. det har förekommit lite olika uppgifter här på forumet...

/J

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
Tack för svaret :-) men
7-10 tusen????? det är ju inte riktigt klokt, för meterial och några plåtbitar...
Fan, jag har ingen aning om hur sånna ser ut och jag trodde att min bil redan hade dessa, (eftersom det fanns en HT till min bil nere i tyskland) men tydligen inte eftersom jag frågade inne på bmw idag... Så den har vell antagligen sålts med taket...
Har du sett någon länk där montaget av en HT går till??
jag menar, hittar man en HT billigt begagnad och får med fästen (hur man nu skule lyckas med det?) då vill man ju inte lägga ut lika mycket på en installation av dessa, det borde man kanske klara av själv :-S

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
269
defiant
Z3 2,8 1997 roadster RÖD
Länk på länken hittar du mer info om hardtop...

"Don´t try to fix me, I´m not broken!"
tackar!!
men jag fattar fortfarande inte hur dessa ser ut.. men men

//Svebba
BMW Z Power
Det är ganska enkelt att se, om du har kvar HT förberedelsen har du bland annat en kontakt för elbakrutan, har för mig sen sitter på höger sida, strax bakom passagerarstolen.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Okej tackar, ska genast kika :-)

//Svebba
BMW Z Power
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Fästen inkl montering har jag fått pris på 5.800:- med moms, hur dessa ser ut har jag foto på. Maila mig så skall jag maila dessa fotona för den som är intresserad.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.