|
|
|
|---|---|
Maha |
Tja! Ska kanske köpa en klarröd 320i -93... Mätaren visar unfeför 21700 mil, den har AC (behöver fyllas på) svart skinklädsel, temp och digitalklocka framför växelspaken, elhissar fram (höger ur funktion) Den har riktigt snygga 16" fälgar till sommarpuckarna, men bakdäcken är heelt slut... (205/55/16) goodyear eagle. Vinterdäcken som siter på plåtfälg är helt slut dom med (alla 4)... Bilen har rostbubblor lite här och var på dörrkanterna t.e.x.. och så är det genomrostat under den bubbliga lacken på skärmkanten på höger framskärm... (ca 15x5 cm stort) Kollade i besiktningspapperna och märkte då att mätarställningen mellan år 2000 och 2002 "backat" 60 mil... vilket tände en staaaark varningslampa!!! (visst kan jag lita på besiktningsprotokollen?) alltså har den nog gått 26000 mil, kanske mer!, serviceboken är magert stämplad... Dessutom är bilen importerad 1996... för detta vil säljaren ha 53000:- kunde få den för 40000:- utan 16" alufälgarna... Tror du att det är värt det??? Jag måste isåfall ut med 10 000-15 000 kr i reparationer direkt efteråt!!! Vad skulle du ha gjort? Gissar att jag kommer att få ett he*vete när jag i min tur ska säja den... om jag skulle köpa den... |
Dufvis |
Känns det inte bra i magen? Välj en annan bil. Det kryllar av objekt! |
|
Det osar katt va? Låter som en massa jobb=mycket pengar. Rost är ALDRIG bra. Är den importerad? Verkar ju vara standard att backa till 12000-13000 och nu har den gått 21700 så som du säger lägg på 6-7-8-9 tusen så har du verkligheten. Och nej, man ska inte bara titta på km-talet, men det är ju en massa som inte verkar reko annars med så... Mitt tips: Hitta nåt bättre. Två bilar är fler än en.. |
|
|
10-15,000 räcker nog inte, det finns säkert massor av andra saker som behöver kostas på innan den är bra, eller ännu värre, du ger upp och kör omkring i en bil som du inte är nöjd med.. för 40,000+15,000 får du en fin 318 91, men jag vet att det inte är svaret du vill höra :)) Personligen skulle jag vänta tills ekonomin räcker till en ärlig 318is i superskick.. |
|
|
Länk Inte min bil ett exempel på att du skall ta det lugnt. Länk |
|
|
Jag tycker att servicebok är ett krav om inte priset är under 50% av snitt. Jag skulle aldrig köpa en bil utan komplett kontrollerad s-bok. Länk |
|
|
Avstå, det finns en massa E36:or till salu där ute! __ Länk |
|
|
Servicebok är bra, men än bättre är om man hittar en säljare som kan styrka att bilen servats vid si o så mil med hjälp av kvitton o dyl. Förfalskade serviceböcker lär det inte finnas få av, tyvärr. Känns bilen ok (absolut INTE för mig iaf) så köp, annars LÄR du inom kort hitta en bil som är OK. F.ö. så är det ju "bevisat" att bilen är backad.. Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Om man kollar service boken (vilket man gör ) så är den bombsäker oftast. Det är baraatt ringa ett par-tre verkstäder, men givetvis så skall alla kvitton i stämma med s-boken. Länk |
|
|
When in doubt, stay out !!!! Aldrig mer färre än sex cylindrar ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.