|
|
|
|---|---|
|
Jag har läst importguiden och där argumenteras det för att det lönar sig att importera. Vidare har jag läst på detta forum att det verkar vara prispress på E39 i Sverige just nu. Har själv försökt jämföra priser i Sverige och Tyskland via bl.a Mobile.de och BMW.de, men det är sådant brett spann mellan priserna både i Sverige och Tyskland så det är svårt att se en tydlig trend utan att ha sett skicket på bilarna ifråga. Så, vad anser ni experter? Är det fortfarande lönsamt att åka till Tyskland för att köpa t.ex en 528iA Touring från '98? Får man en bättre bil för samma pengar? Om man köper begagnat i Sverige, skall man sikta in sig på en svensksåld då? | |
-Daniel- |
du får nog bättre bil i tyskland för samma pris och du har helt klart mycket mer att välja på i tyskland än i sverige |
|
Jag har tittat lite på 540 priserna i Sverige, och visst sjunker de. Men det som drar ner är de allra billigaste och de jag tittade på var inget och ha. Däremot så var de som ligger över snitt oftare mkt fin... Däremed inte sagt att alla under 190,000 är skräp, men utan tvekan finns det många ras i de lägre prisklasserna. Detta bör nog gälla 528 oxå. Detta innebär egentligen bara att vi närmat oss Tyskland, där det just är billigt att handla lite sunkigare E39. Men jag tror att hittar en fin i Sverige men som sagt i Tyskland finns det fler och kan vara lättare att hitta en med din utrustning. Länk |
|
|
Sålde min 528iT -99, (skinn, 12700mil) i gott skick, för 147500:- för 2-3 månader sen. Det motsvarar ca 135' för samma bil i Tyskland (+ frakt). Hittar du den för dom pengarna i Tyskland....KÖP! En -98 bör ligga ca 10-15' under -99. Om du söker igenom den svenska marknaden (nätet, tidningar mm) kommer du att hitta minst 50-75st bilar till salu. För att vara Sverige är det en jävla massa bilar till salu samtidigt. Det är köparens marknad på e39. //Marin |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Marin. Det gäller bara om du tittar på bilar i de lägre prisklasserna vilket innebär att du får vad du betalar för. |
| Köp i Sverige. Både jag och Marin har fått erfara hur marknaden är när vi skulle sälja våra respektive bilar. Det är verkligen köparens marknad. | |
|
Tror att Marin och Bjoerck har bra på fötterna i denna bedömning då de nyligen sålt sina bilar klart under det de väntat sig...visst kan man komma med den gamla floskeln att "man får vad man betalar för" som beskriver prisbilden i en perfekt fungerande marknadsekonomi där alla köpare har fullständig information om beg bilarnas styrkor och svagheter. Grejen är att nivåerna har justerats ned snabbt på e39or det senaste halvåret, speciellt de innan faceliften. Trots den pressande prisbilden finns det säkert bra affärer att göra i tyskland som t ex denna: Länk verkar vettig om man inte tillhör de som bara MÅSTE ha SCHiin. /Simon |
|
| Helt klart bättre att köpa i Sverige.Marknaden är övermättad på E39:or,så för att få sålt sin bil måste den både var billig och i bra skick.Jämför gärna med mobile så ser du att skillnaden är marginell.Tittade lite på några M-utrustade 528:or,och det går få snuskigt billigt,trots kanonskick och fullutrustade.Höll mig dock till E46(för 9:onde gången) då dessa håller sig bra i värde,och fortfarande är eftertraktade... | |
|
Blev erbjuden en "fullutrustad" 540iat -98 med 7500mil på mätaren för 155' körklar i Sverige.....ja tackade nej. //Marin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.