|
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra om nån vet var man får tag på bilar som blivit inlösta av försäkringsbolag pga krock eller inbrott. Har hört folk som fått köpa ut bilar riktigt billigt. tacksam för svar. | |
| Du måste ha kontakter med plåtverkstäder. Dom har förköp på "skrotbilar", kan lägga bud. Beror på viket bolag det gäller, Trygg Hansa bilar skrotas alltid. Priserna brukar vara runt 10-20% av lösningsvärdet. | |
alfasport |
Har man rätt kontakter går det att göra otroliga klipp... |
| Tack för svaren... vet man hur det funkar i alla fall. | |
patrick0209 |
Hej Min farfar löste ut sin ford mondeo 1994 som hade fått en frånt smäll han fick 40.000 kr plus bilen tillbacka han hade trygg-hansa som försäkringsbolag. sedan fick han en back smäll på bilen då löste han också ut bilen och fick 15.000 kr plus bilen. Nu är bilen såld sedan 2001 efter det sista hände så skafade han en Mitsubishi Colt 1989 och en Peugeot 406 ST 2000 mitsubishi Colt fick han Gratis peugeot 406 köpte han för 10.000 kr i danmark frontsmäld som nu är lagad av mig och min farfar |
| Försäkringsbolagen är inte glada i att sälja smällda bilar. Oftast säljs bilarna till skrot eller till plåtverkstäder med ett rep. förbehåll. En totalsmälld bil som har lagats för vinnings skull. Undviker jag som pesten. Fusk med både det ena och det andra. | |
|
Lowrider: Trygg-Hansa bilar skrotas inte alltid... inte min farsas Audi A6 i alla fall, en kille på VAG fick köpa loss den istället... för 18.000:- och kostade honom runt 7000:- att laga den... |
|
Deliq |
Folksam har ett eget företag som demonterar, reparerar osv. Länk M V H Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.