|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att installera larm i min 325:a en e36:a Fick problem med central låset.. Vet icke vilka kablar som ska ihop med larmet.. Nån som kan hjälpa mig ? Yon@§ | |
| kanske om du säger vad det är för larm ! | |
|
Tjena.. Jag har köpt ett Laserline. Det jag behöver veta är hur man kopplar in centrallåset och vad det är för sorts lås posetift eller negatift???? Resten är draget och inkopplat. Yon@§ |
|
|
Yon@§: Hade samma problem som dig på min fd. 325:a som hade ett biltema larm halft inkopplat när jag köpte den. Försökte länge och vid många tillfälle att få rätt på d, lyckades dock inte. Den information jag fick från flera källor, bla BMW i Hbg va att man skulle koppla in "centrallåstrådarna" från larmet på en av två plint (2 st 20 plint om jag inte minns fel) som sitter under handskfacket. Har för mig att trådarna skulle in på 18 resp 19. Är dock inte säker på detta. Skall se om jag kan hitta d gamla kopplingsschemat jag kom över, återkommer här om jag hittar något. Sök annars här inne under "sök inlägg" för jag drog upp denna fråga för ca 2,5 år sen. För min del slutade d dock med att jag lämnade in bilen och lät proffs installera ett Cobra larm och rev ut d gamla. Fungerade grymt bra med rörelse detektorer och skalskydd. Inte så blodigt för plånboken heller, 2995kr inkl. montage. Lycka till... Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy: Problemet jag har är att jag inte vet vilka kablar från dörren som är rätt... Jag har en kusin som hjäler mig och han har monterat in larm i andra bilar.. Vi behöver veta vilka kablar som styr centrallåset.... Yon@§ |
|
|
Oki, du menar vilka trådar som ingår i larmsatsen som skall kopplas till centrallåset. Framgår inte d av elschemat som följde med larmet? För du ska inte koppla ihop några trådar från bilen befintliga centrallås med larmets "centrallåstrådar". Detta gör du i plinten som jag nämde tidigare. Mvh Jimmy |
|
|
Vet du om det är negativ eller posetiv låset? Yon@§ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.