|
|
|
|---|---|
|
Vill köpa dessa fälgar till min e34.Men dem skall tydligen vara 15,5 tums.Undrar om det är svårt att få tag på sådana däck och om det skiljer mycket i pris från 15tums??? 0km/h - Ventilsmatter 4sek | |
|
TRX-däck är SVINDYRA! Sök på TRX så får du en hel del info samt prisuppgifter! Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
| Enligt uppgift finns det nästan ingen som tillverkar TRX-däck längre. Däremot ryktas att Michelin planerar att återuppta tillverkningen under hösten/vintern. Prismässigt kan du räkna med att få betala en bra bit över 2.000:-/st för Michelin-däcken, om de ens kommer i produktion. TRX är snyggt, men ofantligt dyrt. Det är därför man kan köpa TRX-fälgar utan däck eller med däck som är helt slut för några hundringar idag. | |
|
....och med SVINDYRA menas SVINDYRA! Betydligt mer än dubbelt så dyra som vanliga 15"! Däremot verkar det som om både komfort och hållbarhet verkar ligga i topp, åtminstone Michelins variant. Här är en av TRX-trådarna: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Finns det inte Trx fälgar i 16tum eller 15 inte 15,5??Hade kanske varit billigare med däck då. 2000:- för ett däck låter rätt mycke,det blir bara att söka efter andra originalfälgar isf 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
|
TRX fanns till BMW i diameter 390 och 415 mm, vilket motsvarar 15,35 och 16,34 tum. Däckets anliggningsyta mot fälgen skiljde sig mot vanliga tum-hjul och man valde att använda sig av ett mm-mått för att det inte skulle gå att montera fel. Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Paap Reeder |
Hej! Nordens TRX av Michelin säljs av Bribos i E-tuna. 1 st 240x55 (45 tillverkas ej längre)x415 kostar ca 4200:- 1 st 220x55x390 ligger vid ca 2700:- vill jag minnas. Priser från jan -03. Mitt råd är att - kan Du slippa så börja inte med TRX. I jan trodde Michelin att man ev skulle börja tilllverka 45-profil i höst. MVH /// Paap R |
|
Kolla www.molway.com han säljer Avon 200/60x390 för 1495:- enligt hemsidan. Någon som testat? mvh Johan. Länk |
|
|
LTK, En vän har provat 3 olika däck på sina TRX-fälgar, dels Michelin TRX, som går bäst, Avon Turbospeed som du talar om här, och några Dunlop Sport, som jag även har på min 540 med TRX-fälgar. Avondäcken går sämst, men Dunlopgummit går faktiskt väldigt bra. Jag tycker det är tråkigt att man aldrig ser några 540 med dessa skitsnygga fälgar längre, de är ju trots allt gjorda specifikt för bilen och de få gånger man verkligen ser dem, kan man vara säker på att det är en sann entusiast som kör bilen :-) MVH, E38B12 |
|
|
Jo, det är lite roligt att köra på TRX.. 528n går på 390 mm Michelin på sommaren. Har även en uppsättning fina 415mm liggande till 740n, men inga däck än.. Kostar lite för mycket. Hade det funnits 45 profil fortfarande hade jag faktiskt hellre lagt 16' på 4 st 240/45/415 än att köpa t.e.x 17" eller 18" med däck för samma pengar. Har kört 528n 5000 mil på TRX och är helnöjd! mvh Johan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.