|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har nu letat länge efter en fräsch 325 coupé, låga mil, rikligt utrustad och med större fälgar. En slutsats som jag dragit är att man tycks få ge mellan 80-100 k för en sådan bil. Personligen tycker jag absolut inte att dessa bilar är värda mer än 60-70 k, då det går att få en m3:a för runt 100 k. Jag har då istället börjat fundera på en m3:a då det går att få loss en sådan för nästan samma pengar. Anledningen till att jag ens funderar på en 325 istället för m3 är att driftkostnaderna är lägre på 325:an, ngt som kan vara bra med min begränsade ekonomi (är studerande). Vad tycker ni om värdet på e36 325 coupé, är det inte lite väl högt, tycker det stått nästan still i flera år nu, snart måste väl ett ras komma? M3:orna däremot börjar bli riktigt prisvärda nu, man får nog en 93:a med relativt låga mil samt skinn o klima för 100 k blankt. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk | |
|
Jens: Kolla på 328 coupé istället för 325 coupé. Mycket roligare att köra och många -95'or ligger i ungefär samma prisklass (finns många till salu mellan 90-110kkr) som 325 coupé -93/-94. Väl högt värderade håller jag med om, kanske inte 325 ägarna är speciellt intresserade av att sälja? /Wille |
|
|
Nu pratar vi gamla bilar så låg milare finns ju nästan inte om det inte är Agda 102 som ägt den och då finns det troligtvis ingen utrustning i den heller..... En 10 år gammal bil under 15000 mil då anas ugglor i mossen... |
|
|
Hej. Håller med dig. Har sett 325:or för 120k vilket rimmar väldigt illa med att man kan få fina M3:or för 100k. Iof några år äldre, men det är så mkt mer bil för pengarna. Enda direkta nackdelen är försäkringskostnaderna. Men det är just det som dragit ner priserna på M3:or och 325:or har fått behålla sina. Dock så räknar jag, precis som du skriver att 325:orna kommer att sjunka en del. Skillnad i pris på 325 och 328:or finns knappt längre. Mitt råd: Har du råd att betala försäkringspremien så köp dig en M3:a, annars en 328:a. Är du ute efter en 325:a, vänta ett tag så sjunker de till ca 70k. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.