AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
558

Eftermontera Nackstöd

Visa användare
25
scandane
525IA e34 1992 M-Paket

535IA e39 M-paket

525I e39 touring

518I e34 touring
Hej

Jag har en tysk importerad 525IA M från 1992 som tyvärr inte har nackstöd back, är det någon som vet om man kan eftermontera dessa ??

Fick tag i 2 st. igår och det känns på rygstödet som om det är djupa hål i mitten på båda sidorna men vill ju inte skära i tyget om inte det redan är förberedd

Scandane
kn
310
knudi
535i -92
det är förberett jag har satt dit nackstöd i min men har du bara nackstöden så måste du även skaffa dem grejjerna som sitter bakom sätet d.v.d det som nackstödet ska sitta fast i annars e dem helt lösa.

200km/h-50km/h på 1s
Länk
Visa användare
25
scandane
525IA e34 1992 M-Paket

535IA e39 M-paket

525I e39 touring

518I e34 touring
okay tackar fäste är det sånna plåt detaljer som skall fästas inne i sätet eller ??

dom jag fick tag i är hela med som förutom metaldelen på nackstödet också har ett djupt plaströr som har 2 mutrar på varje som skall tryckas ner i plåten i mitten av rygstödet. Fästet som du pratar om har du då skurit hål och monterad uppifrån eller ???

Scandane
Borg
Har också eftermonterat nackstöden.
Ta bort ryggstödet, sitter skruv som syns om man tar bort sittdynan sedan lyfter man ut ryggstödet.
Skruva sedan fast fästena i plåten mellan kupé och bagageutrymme, skär sedan hål i ryggstödet för nackstöden man ser tydligt var, och sätt dit plaströret med de 2 skruvarna.
Montera sedan ihop allt baklänges.

Hoppas att jag inte glömt något, detta gäller en sedan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.