|
|
|
|---|---|
|
Någon som sugen att buda? Länk Ebay Auctioneer: "The car can be viewed, independent advise can be sought, but once a bid is placed it is to buy. The reserve is very low at £30,000, the car is genuine and so is the reason for the sale." /Wille | |
|
MMMMMMM.....om man ändå hade 30k pund skräpandes... Kanske borde tipsa Söderström-muséet (Förenade Bil)... Vilken bil! Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
Hmmm, saknar rätt mycket fundamentala komponenter - motor, drivlina och bromsar verkar vara i "renoveringsbehov".... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo, den saknar några vitala delar ;) Men fortfarande, vilken bil! /Wille |
|
|
Tycker att man kommer undan rellativt billigt med den bilen? ca 50000euro...färdig? Men delarna är inte direkt lätt funna till en sådan här gammal race bil. Men det mesta verkas iaf att finns...som motor, låda, bakaxel osv. Jag har sett andra tillsalu och dom har legat lite höger i pris...ca 60-80000euro. Om maskinen är förklen så vet jag var det går att hitta en 470hkr sugmotor...pris dyr! |
|
|
Glöm Söderström, Pelle Persson får köpa den och köra Historical eller BMWCup :))) Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
| Kalle det var ingen dum ide...synd att man inte har en stoooor sparbössa :-( | |
|
Ja... då kanske man kunnat ge Tobiasson en match ;) ___ |
|
| Men om man läser lite så är det ju ingen äkta CSL, en av de tidigaste 2800 cs som konverterats, bra betalt för en CSL kopia enl mitt tycke. Men onekligen en läcker bil. | |
|
Funderade litet på det här med "ombyggd 2800 CS". 3.0-3.2-3.5 CSL byggdes väl i tillräckligt antal, för homologering, just för att man skulle kunna köra racing med dem?! För att typa in en bil under grupp II-reglementet, så är det väl just antalet bilar + att den modifierats inom reglementet som avgör om den platsar inom racing. Att detta är en ombyggd 2800 CS, tycker jag inte gör den mindre attraktiv. Den är ombyggd med rätt delar, "tuned" av en firma med racing-erfarenhet, och med en otroligt intressant racinghistorik. Hade jag haft tillräckliga resurser, så skulle jag inte tveka en sekund! Men dröm är en sak, verklighet en annan. Ha´de´! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.