AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
449

Är detta en bra bil? M3 cab

Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Snart skall coupen inn i garaget för vinteren. Har bestämt mig för att jag i framtiden skal köra bil april - okt, så så kan man lika gärna ha en cab :)

Kollade lite på denna:
Länk

Ser detta ut som ett evt bra köp? Tycker priset var väldig bra. Dock många mil till å vara cab så den er troligen vinterkört i Tyskland. Hur mycket roll spelar det?

Hoppas på lite respons så jag vet om det är nåt å satsa på.
Visste faktisk inte at E36 M3 cab fantes i 94. Trodde dom kom 95 eller nåt. Kan någon bekräfta detta?

Mvh Eivind
Ei
656
Eivind
Hittade några som kanske värkar bättre. Mindre mil osv. Men, det säger ingenting om bilen egentligen. Men finns det några risker vid köp av 94/95 mod M3 Cab till under 150.000 SEK ?
Tycker den er mycket bra priser.. Men frågan er då vad man får..

Mvh Eivind
Ei
656
Eivind
Kom igen nu experter! ;) Nån här måste väl ha en mening om just detta..
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Personligen tycker jag att det är en för - potentiellt - dyr bil för att köpas utifrån inköpspriset.
När jag skulle köpa min satte jag mig ner och funderade på vilka, absoluta, krav jag hade på bilen (s-bok, klima, elcab osv), sedan gjorde jag en till lista på vilka önskemål jag hade (HT, vindskydd, fälgar mm). Letade reda på några objekt som stämde överens med min kravlista, provkörde och kollade upp dessa noga, och köpte den bästa av dom. (Denna process tog ett par månader) Bilen jag köpte visade sig även vara den dyraste; men det har jag inte ångrat!

(...och nu är den till salu pga ändrade fam.förhållanden)

Lycka till!

___
BMW CS #5221
Ei
656
Eivind
Såg du hadde den til salu på Börsen. Mycket snygg. Såg den jo också på Car-Care träffen :)

Men forfarande.. Nån som vet om det fantes M3cab i 94? Efter å ha kollat hittade jag inte den i "modellguiden". Det måste väl ha produserats då? Märkligt om man bara produserade M3 Cab 3.0 i ett år: 1995.. För 3.2:an kom väl 96
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.