|
|
|
|---|---|
|
Hej vad drar era Diesel Touringar?! DÅ tänker jag mest på Landsvägskörning á 90 km/h! Blandadkörning även intresant! MVH Johan Länk Länk | |
|
Har kört utan KCR boxen senaste 2000 milen och då drar min runt 0,7 (och under) på landsväg. Runt 0,8 på blandad körning. AC:n på sommaren gör runt 1 dl/mil när den är igång (läggs till ovan förbrukning). Uppgifterna är baserade på milnoteringar och tankningar och inte på förbrukningsmätare/färddator. Med KCR boxen som var min förbrukning alla fall 1 dl/mil mindre oavsett blandad/landsväg. --- Always Diesel |
|
|
när tanten kör under litern när jag hade den aldrig under 1,1... Länk |
|
|
Okaj.. så om man inhandlar diesel så är en chippnig alt KCR box en ganska bra investering med andra ord... Kilen: är man vad 540 så blir man väl tung på högerfoten i tds:en väl? ;) Länk Länk |
|
|
theprophet: Det beror kanske även på hur man nyttjar högerfoten.... KCR ökar ju effekten också så om man vill så får man ju den att dra ännu mer bränsle... Men på landsväg och "normal" blandad körning så minskade alla fall min förbrukning avsevärt. Orsaken att jag inte har den i just nu är dels att jag inte haft tid att skruva tillbaka den, men även att jag fick lite motorspöken med boxen i. Dock verkade det bero på att jag fick in vatten (ganska mycket) i kontakten för motorstyrning (grenuttaget till boxen som är ganska dåligt isolerad). Men innan jag skruvat tillbaka den så vet jag inte om det är hela sanningen så man bör nog tänka igenom eventuell box eller inte.... Finns andra rykten om negativa effekter också (sök på forumet på KCR så hittar du nog lite trådar). --- Always Diesel |
|
|
Jo jag vet att KCR boxen ökar spänningen till Diesel pumpen och därigenom så kan man slita sönder den stackarn lite fortare än normalt... så det är ju sant... Men samtdidigt kan det ju bli en bra investering om den drar mindre soppa och man kontrolerar Soppa pumpen innan man slänger i den! Länk Länk |
|
|
theprofet: Min har dragit runt 0.65-0.70 blandat mellan tankar med KCR-box. Da ar det mest 90-70-50-70-90 korning med ratt sa lite stadskorning. |
|
|
oreo: hur mkt drog den innan KCR boxen då? Länk Länk |
|
|
kilen, du skulle inte kunna köra en nissan Micra under litern ;-) Länk |
|
|
theprofet: Korde bara ett par tankar innan jag satte dit boxen, men om jag inte missminner mig var det runt 0.05 l mer / mil |
|
cr |
Landsvägs körning i 90 så går den väldigt snålt 0,6l/mil är inga problem. Blandad körning i raskt tempo drar min ca 0,85l/mil men då ligger jag mellen 20 och 30 för fort på landsväg och lagligt i tätbebyggt område. Statskörning drar den drygt litern om man är snabb vid rödljusen. När jag körde vid ett tillfälle mellan Hamburg och Frederikshavn farthållaren på 140 drog bilen 0,69l/mil MVH Calle |
|
Verkar vara riktigt fina siffror på Dieslarna.. Verkar som ett kap som andra bil... Behöver mest utrymmet så LB-reggning är givet! Sett att dom går att för runt 35k för en med lite att göra på! Länk Länk |
|
| Vår 525TDS Touring -96 drar 0,8L blandad körning (rätt mycket stad) och då är jag o pappsen ganska tung på högerfoten :-) På landsväg drar den 0,65-0,75 beroende på hastighet. | |
|
Landsväg 0,73 Stad:0,95-1,05 Blandad:0,85 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.