|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag är lite nyfiken för en kompis räkning.Han funderar på att sälja sin M3 E30, svensksåld, 3500 mil, 215 hk, sportskinn, AC. Han är enda ägaren, alla papper i ordning, bilen är NY! Har aldrig sett en så fin och kommer aldrig att göra det igen. Nu funderar han på att sälja den. Vad är den värd? Kanske ska tillägga att han inte har bråttom att sälja den, utan han vill ha ut så mycket som möjligt av rätt köpare. mvh Johan |
|
ojoj.. Jag skulle tippa på 150-200 tkr.. Hade jag haft pengarna så hade jag köpt den själv.. /Jimmy Länk |
|
|
Johan: Om jag vore honom skulle jag göra det mesta för att behålla den, d.v.s. om han inte tappat intresset totalt. Jag var och kollade på en 195 hästars i vintras som också hade lågt miltal (under 6000), tyvärr levde den inte alls upp till mina förväntningar...mindre lyckade omlackningar...fel ägare (inte riktigt så försiktig som man förväntar sig) o.s.v. Om din kompis har en M3'a i det skick du beskriver är jag riktigt avundsjuk ;) /Wille |
|
|
Johan: Nu är jag inte världens bästa på pris men jag tror nog att han kan få runt 140-170. |
|
| En bil i det skicket som du beskriver är det nog bara att vänta på rätt köpare med. Denna bilen kan ju knappt ens jämföras med en välanvänd med närmare 10´ på mätaren. Denna bilen bör vara av intresse för en riktig entusiast och då kan man säkert få ut en bra bit över 150´ tror jag. En bra annons med många och fina bilder som får ligga ett tag kan nog "hitta rätt" till slut. | |
|
Tror att han kan få minst 150 KSEK för den kanske 200KSEK eller mer. Tror att det lönar sig att annonsera internationellt för denna typ av bil som inte kan jämföras med de av samma årsmodell på långa vägar! /Simon |
|
|
Med dagens priser så tror jag att han kan få minst 160. Den bilen skulle jag välja ha!!! Mvh Abbe Länk |
|
|
Jag är absolut ingen prisexpert, men bilen är säkert tokfin osv, men det är "bara" en "vanlig" M3:a, visserligen en 215-hästare, men ändå... De priser som en del här säger stämmer nog bättre in på en fin Sport Evolution. Mitt tips är att det går att få ut ca 120-130 000 kr, och det tycker jag är ganska högt. "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.