|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner... Måste berätta vad som hänt. - En bekant har tagit upp en AMG C43,98 års modell,11000 mil,svart som synden,plus all utrustning!! Han ringde mig idag, och frågade om jag var intresserad,men MB har aldrig legat mig varmt om hjärtat så jag avböjde. Han gav sig inte, tjatade hål i huvet på mig, så jag gav med mig till slut.... Jag måste bara säga en sak vilken BIL!!!vilken MASKIN!!!det var något av det roligaste jag gjort på länge, ville knappt släppa ratten... Som sagt så har jag ansett MB som gubbe, men det här var allt annat än gubbe....Vilken känsla det var i allt.. ett precisionsinstrument... Med det sagt så innebär det inte att jag överger BMW(det gör man väl aldrig:-)) Utan det ser ut som man får bygga ut garaget istället. Så jag har sålt min själ än en gång, denna gång så säljer jag 40% till AMG. Så ha förståelse bröder. Och om ni får tillfälle att prova AMG någon gång, så gör gärna det,kan bli en positiv överaskning... MVH dexx/femtekolonnaren | |
|
Måste nog instämma AMG gör fantastiska motorer. Har kört AMG E55 kombi ..snacka om racer näst intill brutal. AMG har lyckas bygga in en BMW känsla i bilen men material kvaliteten på inredningen är jag lite tveksam till. Plastigt och små skramligt inte alls vad man förknippar med MB. Det ena behöver inte förta det andra ..BYGG UT GARAGET! MVH /Cedex |
|
|
Att merceders hustrimmare gör fina bilar är nog ingen nyhet för mig. Man får inte bli för insnöad på ett märke ellerhur? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
MB.AMG är väl det närmaste BMW man kan komma med en annan tysk.Defintivt ingen gubbbil. Min granne har en vinröd 420coupé (lilla) med bbs-split den är inte ful heller men ändå lite gubbig.Så nån hatt behöver du inte innförskaffa än.Har alltid önskat mej En Carlson MB pga det snygga efternamnet men det är ju en bil man inte använder som vardagsbil direkt.Har en MB190E som slängbil det är en gubbil.Min kollega till lika BMw mek servade en nyimportad 500 coupe häromdagen, det räckte med ett kreditkort i plånboken, när man närmade sig bilen låste den upp sig när man satt sig ställde stolar och ratt in sig, startade gjorde man med en knapp på växelväljaren. när man lämnade bilen så låste den sig automatiskt när du kom en bit ifrån . Så visst gör MB fina bilar.Utom 190 som är ett surrogat. Hasso |
|
Nya C-klass i AMG utförandet är en riktig godisbit! Får åka en skitig Golf-92 nu:-( |
|
|
Tack vänner.... Trodde lite att det skulle bli lynchning, Men som sagt så är ju inte klivet så långt, om man gillar körglada,aktiva bilar med en härlig känsla i... MVH dexx |
|
|
Javisst Dexx...kom hit med bilen så ska jag göra ett "grundligt" prov av din AMG...! (det är väl varvstopp på bilen ??) |
|
| Kan man få en AMG-vagn med riktig växellåda eller är man hänvisad till handikapputrustning som i vanliga MB med mer än basmaskin? | |
pjotor |
Riktig växellåda?!, nej deras lådor växlar på låtstas. |
pjotor |
eller låtsas. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.