|
|
|
|---|---|
|
Märkte att ingen av mina 2 nycklar av någon anledning funkar i tändningslåset längre, jag får lös rattlåset men sen är det stopp det går inte att vrida till första läget... Vad göra? ____ Reach the door with a breath and a scream. | |
|
hjälper det med att rucka på ratten vänster, höger osv samtidigt som du försiktigt försöker vrida på nyckeln? FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Nope, det är bara stopp. Försökte vrida ratten och krångla men det händer inget... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Ska kolla lite mer i morgon under dagen tänkte jag, men har någon nån ide vad som kan ha hänt och åtgärder så fyll gärna på. Samt om nån vet om man kan beställa nytt tändningslås på BMW utan att behöva byta nycklar? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Det verkar inte fungera hur jag än lirkar, och ifall det skulle gå så vågar jag knappast köra omkring ifall det skulle inträffa igen. Nån som vet ifall det går att byta t-lås själv eller måste man lämna in, samt kan jag beställa så att det är samma nyckel kvar till dörrarna? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
| jag hade precis samma problem som dig! gick inte att rubba ett smack efter rattlåset..jag plockade lös ratten och skulle kolla, på nåt sätt så lossnade det då..har funkat klockrent sen dess..ingen aning vad det var.. | |
|
Jag sökte lite och såg att det var fler som hade haft samma fenomen som hoppat igång, jag får väl ta och lossa ratten och se vad som händer. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Aggrosurf |
Råkade ut för det i sommras. Skruva bort ratten och smörj rattlås piggen. 55-6 och sedan fett. Piggen hakar sig en bit så den släpper ratten men inte låset.. lycka till ///M artin |
Aggrosurf |
Råkade ut för det i sommras. Skruva bort ratten och smörj rattlås piggen. 55-6 och sedan fett. Piggen hakar sig en bit så den släpper ratten men inte låset.. lycka till ///M artin |
|
Ah... tack! Får hoppas att det kan vara det felet, ska kolla det. ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Hade likande problem i somras! Tändningslåset fastnade så där på en stormarknadsparkering... :( Blev bärgare till verkstan! Bytte låskolven (1000:-). /Stefan Länk |
|
|
Aggrosurf: Vart sitter piggen? Jag antar att jag måste ta bort hela rattlåsklumpen som sitter med segersäkring runt navbulten? Sitter den där inne i "röret" sen då eller? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Aggrosurf |
Nja.. nar du tar av ratten sitter rattlaset (piggen) pa undersidan i klumpen som haller ratt stangen. Ps glom inte att nyckeln ska sitta i och vara vriden till forsta hacket nar du ska ta va ratten. |
|
Den enda piggen som jag ser är den som håller ratten på plats när rattlåset är på. blid: Länk (piggen på motsatt sida av den röda ringen, ner mot golvet) Det är ju ett hål in i klumpen vid den spärren, är det där man kan smörja då eller? Jag ser ingenting annat som kan gå att smörja... Men förnuftet säger att jag ska plocka bort klumpen och att rattlås-piggen sen sitter inuti klumpen där rattstången nu ligger? ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Aggrosurf |
Ja det är rätt.. den lilla piggen går ut och låser ratten på insidan. Se till att den går hela vägen in när du försöker att vrida på tändningslåset... Ps bra bild.. ///Martin |
|
Inte min bil på bilden, så mycket har jag inte plockat isär :) Lite regnigt för att jobba ute idag, men i morgon ska jag ta tag i det. Tack så länge! ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
Aggrosurf |
Förstod det. Men jag sparade bilden.. det var en bild som visade mycket.. Skruva lungt.. ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.