AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.400

Ska jag byta?!

Sida 3 av 4
VIP
Köp Mercan helt klart, själv sålde jag min E46 M3 för jag tyckte komforten var bland det sämsta jag varit med om, fick ständigt ont i ryggen.

Mercan är ju en autobahnracer man ska ha där det går fort fram på fina breda vägar samtidigt som man kan relaxa som i en fin salongsfotölj.

M3an är lite turkracer över det hela och om några år ångrar du att du kanske behållde M3an för andrahandsvärdet är ju inget hurra för och sen så blir det fler och fler med bakåtvänd keps som kör dessa bilar.

Go for it säger jag...
Hur är du skapt när du ständigt fick ont i ryggen det finns bra läkarvård i Sverige

(Fråga först och du får många svar.)
_______
Länk
VIP
Jag är rädd för läkare...

Sanningen är det att jag kunde självklart köpt nya stolar till bilen som passar min rygg...
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag personligen skulle nog behållt BMW:n. För det är en bil mer i min stil. Jag är inte så väldans Merca imponerad. Men det är säkerligen en MYCKET brutal bil. Men jag tror ändå att M3:an är en roligare som skulle passa mig bättre. Så måste jag ju avsluta med. Vem vill egentligen ha en "stjärn opel"? ;-)

MVH Morgan.

Länk
Jag vill ha en stjärn opel helt klart! =) En Opel som har bättre andrahandsvärde och bättre komfort än Bmw säger jag inte nej till...=P

Ny bild 3okt-
Länk
Jag hade bytt....
Mercan är i god jämförelse med Alpina B12...
Det där snacket om gubb bil,, tror jag inte du behöver bry dig om med en sådan best!!!!

Micke..
Länk
Svårt val... mycket svårt...
En prioriteringsfråga.

Låter som ett mycket bra pris på Mercan dock...

MVH,
E38B12
dansguru
det är som att jämföra volvo saab 93 och volvo s80t6.
Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
mercan mycket svår såld bil ,,och mycket tråkig ,har kört en snabb men tråkig
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Blev det klarlagt vilken motor bilen har?
För är det bara en 430 förstår jag inte alla kommentarer om "brutal", "snabb" och "god jämförelse med B12" ovan...

279 hk alt 306 i 500:an räcker inte långt i en såpass tung bil, om man nu skall eftersträva prestanda i den (?).
Det är knappt så 600an räcker för att leva upp till dylika epitet, med 367 hk på denna ÅM.

___
BMW CS #5221
Sani:

Räcker inte 600an till? Den tar ju M3an lätt iaf.

Ny bild 3okt-
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Soki;
Nej, det gör den inte. (och inte gamla 408/394 hk:an heller)

Däremot gör face-lift versionen det, med dubbelturbo V12:an (500 hk). Men denna kom först på 03:orna, och det var väl inte fallet här va?

___
BMW CS #5221
Sani:

Du har rätt jag räknade med faceliftversionen av S600 och jämförde mot M3an, men vad har 99-02 för prestanda då?

Vad gällande W120 S600 så drog jag en M3a E36 utan problem (kan det ha varit nånhärifrån?) ;o) och i högre farter så tror jag även att m3an får det jobbigt.

Ny bild 3okt-
Länk
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
jag hade inte bytt merca e en tråkig gubba bil bmw e kärlek
Tråkig gubba bil?! Nu måste du skämta alltså?
Visa användare
57
mr mpower
M4 GTS Clubsport -16
M2 DCT-17
Lamborghini Huracan -15
tråkig bil har kört en .
byt med mig!?? har en m3 cab 01 sv såld roligare o snyggare
Visa användare
3.753
Sani
Soki;

Kompisen har en M-B 600 SEL -92:a (408 hk), och jag kan intyga att den är långsammare (sorry Hoffa om du läser detta...).

Jag har sett olika siffror på just 0-100 på den, allt ifrån 5.8 till 6.3, så sanningen är väl någonstans i mitten..
Men 0-100 är ju, som så ofta innan betonat, något missvisande.
Hursomhelst går vilken 600 som helst mycket bra, och de senaste överladdade versionerna rent för j-a bra!

Sedan påbjuder ändå mitt ego mig att betona följande:
Om man, i en M3 3.2, blir frånkörd av en 600 (som är tillverkad innan -03), har man nog inte vispat tillräckligt med spaken... :-)

___
BMW CS #5221
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kosmos:
Med tanke på frågan så skulle jag byta, för uppenbarligen är du ingen BMW-freak och följdaktligen inte insett charmen med en BMW, så byt du till gubb-racern och känn dig nöjd, så kan någon som förstår sig på att uppskatta BMW få njuta av din M3.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Sani:

"Jag har sett olika siffror på just 0-100 på den, allt ifrån 5.8 till 6.3"

Är lite trött såhär på fredagen så jag måste bara fråga ifall du pratar om din kompis S600 el W220n?

Och mitt ego växte när M3an försvann i backspegeln på sveavägen ;o) Trisst på killen som skulle leka ball inför sin kompis he he he

En annan sak Sani vet du nåt om "ZAS" systemet som gör att vissa cylindrar kopplas bort för att skona bensinförbrukningen? Hört att detta var tillval på S600 w220 och även S500 (!) för runt 50 000 kr innan faceliften men kan inte hitta detta tillval nu, kan det vara standard?

Ny bild 3okt-
Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Nå? blev det byte till mercan?

/J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.