AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.399

Ska jag byta?!

Sida 2 av 4
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Starre:
Ska vi ringa efter en doktor till dig? Du har nog feber..;DDDD

//Stephan

_____
Länk
Skulle hellre satsa på en S55-AMG vilken säkert står sig bättre i värde än Brabus.
Troligen bara Brabus Styling, och som Soki säger, en 430 under skalet.

Hade absolut inte bytt.

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
"Ny pris,1 200 000kr"

Det är vad en ny S600 kostar (standard)så en Brabus trimmad S600 borde kostat lite mer? Har aldrig hört talas om en Brabus trimmad S430 dock. S55 skulle vara ett bättre val isf.

Mvh/Soki
Ny bild 22sep-
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Soki/holmis54, ni hann före...

När man skriver som de gör i annonsen utan att ange Brabus' ev uppborrade motorvolym brukar det i regel bara handla om "utrustningstrimning". Även nypriset stödjer detta, då 1,2 MKr är ungefär vad det kostar att beställa en fullmatad S430 med Brabus-fälgar och övrigt lull-lull (Skinn, multimedia mm)

Så - hade detta varit en 6.9:a med 450 hk, eller ännu hellre en 7.3:a med 582, hade ett byte definitivt varit fördelaktigt, men mot en sur 430...tror inte det.
(Sedan kan man ju faktiskt hitta en E 6.9 för under 300' idag...)

___
BMW CS #5221
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kompisen har en svart CL600 Brabus (sök på bytbil.se) till salu. Sanslöst vacker bil!
//Marin
735
Vet inte om jag är fel ute, men ja tror jag såg den bilen utannonserad i våras...
Kan vara intressant att veta....
Med risk för att vara "mainstream", behåll bimmern....
bm
522
bmwE9
E46 318d Touring -03
Mercedes-Benz CL65 AMG, 5980 Cm3, 612 HK, 1003 Nm (2000-4000 rpm), 0-100 Km/t på 4,4 sekunder, Max-V på 300 Km/t !

Hmmmm...lidt af en opgave for M5/M6 !

"E39 M5" Oh Lord, won’t you buy me a E39 M5 ? ... Everybody! Oh Lord, won’t you buy me a E39 M5 ?
Vill han verkligen byta jämnt om det nu är en äkta Brabus?
Det är nog ingen äkta brabus!! Endast styling.
Hade den varit äkta så hade jag bytt dirrekt!!

M-POWER!

Länk
Daytona
Om det är en riktig Brabus så står det i bilens papper bara att kolla upp vid intresse. Sen är det ju bara att lyfta på huven så ser du ifall det är en Brabus.

Ifall det skulle vara en äkta Brabus hade jag bytt.

MIN EX:Länk
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Går den ens att importera om det är en äkta Brabus?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om Brabus räknas som "riktig" biltillverkare så går det att importera. Alpina räknas som sådan men dock inte Schnitzer, Hartge eller Hamann som exempel, därför ser man nästan aldrig några sådana till salu i Sverige överhuvudtaget. Vill du ha din bil Schnitzer ombyggd (eller Brabus, Hartge, Kleeman etc) får du köpa en standardbil i Sverige och skicka ner den för trimning i efterhand. Är nästan säker på att Brabus INTE räknas som egen tillverkare vilket gör det omöjligt att den nämnda bilen skulle vara en "äkta" Brabus. Priset tyder också på att Bilen "bara" är en vanlig 430, inte att förakta dock.

//Lövet

Men det är två helt olika bilar antingen gillar man sportighet ljudet o kurvtagningen eller så glider man fram i 220 ljudlöst med guldkedjan dinglande från handleden..
Nää, den mercan hör till 40+ kostym o ett svart eller grått hårsvall...

Nej nej byt inte om du vet hur man svänger med en M3=)

Länk
Perkka
Om det är en äkta Brabus byt direkt... Måste vara en mkt ovanlig bil..

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
bmwE9;

jag tror tom 65:an är v-max begränsad till 340 km/h...

andreas_lofgren;

jag tror faktiskt att Brabus har blivit godkänd för intagning de senaste åren, har dock hört detta ryktesvägen, så..däremot är ju motorerna RÄTT så dyra att serva!
Billigaste Brabusen annars; Smart SB1: 75 vilda hästar för 224900:- :-)

___
BMW CS #5221
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Verkar som Brabus och Mercedes har blivit bättre kompisar på senare tid alltså. Nu när jag tänker efter, Brabus hade en Smart utställd i MBs (Smarts) monter i Älvjsö i våras. Men är du säker Sani?

//Lövet

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Står ju på nummerplåten IT SUX!!! =)

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Ro
17
Robbbin
m5 3.8 -92
Byt direkt. Mercedes är klass, visst må även bmw vara det men merca är klassen högre.

\\\M 325i ZENDER///
Jag tror att d e lättare när du i framtiden ska byta bil att behålla m3an.mercan e d ingen felpå men om du ska lätt bli av med den i framtiden föreslår jag att du behåller e46an....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.