|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Nån som tycker att jag gör en dålig affär om jag byter min M3-02 smg mot en S-klass Brabus?! Synpunkter här är mercan: Länk min ligger på börsen...... ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! | |
Agge |
Hur många hästar har den? Mvh //Agge Min bil: Länk |
|
ingen aning...har inte kommit så långt änn ingen ro utan åror.lugn och ro med motor båt! |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
"Män utan hjärna kör bilar med stjärna." Ett fånigt uttryck. Nej, det beror ju på vad du vill ha, en BMW är i sig mer sportig historiskt och emotionellt sätt än en Merca som fordrar hatt. Den du tänklt byta dig till går ju säkert mäktigt men BMW....känns mer roligt bara... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Skulle inte byta..... Förresten.....inte är du väl över 45 redan?:) -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
Tids nog blir du oxå gubbe :))) Behåll bmw:n Länk |
|
| Är det V8:n så är hästkraftsantalet 400. Om det istället är en tolva under huven så finns det 450 hästkrafter tillgängliga. | |
Agge |
Ok, jag hade behållt M3:an, även om Mercan verkar vara en mycket trevlig vagn. Men åker du på många långresor passar Brabusen säkert väldigt bra. Mvh //Agge Min bil: Länk |
|
JAg persoligen skulle inte bytt. Förutom helt annan typ av bilen( BMWn kör man, MBn färdas man i) så finns riksen att även om M3an tappar värde rätt så snabbt så fullkomligt dyker fläskbrabusen ned i pris. Dettta är min lilla enkla tanke Asken |
|
| Du hör ju själv hur de låter..."Bra-Buss"...Asså du har en M3,vill du verkligen byta bort den mot en bra buss??:-)Nej skämt åsido..Brabus S-klass 600 á la "Gumball 3000" e en grymt snabb bil som spöar de mesta...Men de va kanske inte en sån du tänkte på??? | |
| och hur roligt är det att ha en bil som har SUX som reg.nr? :) | |
|
Mr328: Har man råd att köpa/äga Brabus så har man råd med en personlig regskylt ;) Kosmos: Tycker inte heller du ska byta om du inte behöver det extra utrymmet eller åker mycket landsväg. /Wille |
|
|
Vad tycker du själv? Jagh skulle nog inte ha bytt, men kör man mycket långa sträckor, ffa på Autobahn kan det ha en poäng. Sen kan man ha synpunkter rent imagemässigt på stajlade jättemercor, men det är ju en smakfråga. Tips: ta ut mercan på en liten provtur på kurviga favoritvägen och bestäm dig sen. Lycka till! My Bimmer is my mistress |
|
|
Hej, jag skulle bytt direkt... Mvh/Soki Ny bild 22sep- Länk |
|
bmw320cab |
Måste hålla med "Soki" hade oxså bytt DIREKT.. inget att tveka på. |
|
kosmos: Jag hade inte bytt bort en sån bra bil som M3smg mot MB, även jag fick förslag om att byta min(M3) mot en Porsche men tackade nej i går. |
|
| Dawwe: Blir det inte Bra-bus? Det har en helt annan innebörd än Bra-buss! :-) | |
holmis54 |
Ang. hur mycket effekt det är i MB:n så står det 205KW (279hk) i bilregistret men om detta är den korrekta uppgiften eller ej vet jag inte. Men det kan hända att bilen endast är Brabus utrustad och inte brabus trimmad, om så är fallet kommer du tycka den känns väldigt slö i jämnförelse med din nuvarande bil. Men MB:n är helt klart en väldigt bra bil..... |
| Bjoerck:Det uttalas "Bra-buss":-) | |
|
Ifall bilen inte är trimmad av brabus kan d väl ändå inte kallas en brabus? Vad är det för modell annars? 430n? Mvh/Soki Ny bild 22sep- Länk |
|
|
Värdeminskning med 721 000 kr på 3 år = 240 000 kr / år Sug på den !!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.