|
|
|
|---|---|
viobebe |
Är det bara jag som tycker att BMW´s nya instrumentbrädor har frångått det som har varit BMW´s största kännetecken dvs instrumentbrädan vinklad mot föraren.De nya brädorna som sitter i 7 ser, 5 ser samt Z4 är ju helt raka ? Personligen tycker jag att de vinklade brädorna var både snyggare och tom mer ergonmiska än de nya.Det verkar vara att det som en gång var förarens bil inte längre är det, nya 3 serien följer garanterat det nya spåret tråkigt. |
| Jag håller med, jag har alltid tyckt att BMW har haft dom snyggaste brädorna just för att dom varit vinklade, det började redan första gången jag såg en e21a inuti, ngn gång i mitten på 80talet. Dom nya har jag inte vant mig med lika mkt som den yttre designen. Att rätt känsla finns i interiören är minst lika viktig som utsidan för mig om inte mer. Annars tycker jag Audi är ok inuti men det kanske är den röda belysningen som spelar mig ett spratt=) | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag skall vara otrevligt kategorisk och påstå att alla nya BMW tappat en del av sin själ, bl. a. instrumentpanelen är ju alldeles för Plazdalik, runda och plastiga alltså. Varför ändra på ett omtyckt och praktiskt fungerande koncept? /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Inredningen ser för jävlig ut i dem nya. Jag tror nästa bil jag köper är en av dem senaste E46 modellen före dem nya kommer. Verkar var dem sista BMW bilarna.. som är gjorda för föraren, ialla fall invändigt. Dem nya är så kalla inuti. Människan gillar inte för mycket raka linjer. Mvh Kristian |
|
|
Tycker interören i E65 är störtläcker med sin raka och mycket rena design. Vill ha! Jo, jag har provkört den. Mvh Björn Länk |
|
|
Namnet instrument"bräda" får ju en ny innebörd, för det ser just ut som en... bräda. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
Buspelle |
Gillar den exteriöra designen på E60, men inte interiören. Liknar Volvo Amazon och dessutom är passningar, materialval m m klart sämre än E39. |
|
För att inte tala om den nya plastigare finishen! Designmässigt så gillar jag dom, bortsett från E60:s svårlästa mätare. Rent generellt så upplever jag inredningskvalitén som bättre i E39 än E60. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
| Designen av inredningen är väl i första hand en flirt med de amerikanska köparna...tyvärr | |
|
Jag gillar designen i nya E60 - oavsett hur mycket man gillar den gamla klassiska BMW-miljön var det dags att byta. E65 är fin i formerna, rent och snyggt, men det är på tok för mycket trä. Florida-varning. Blir något bättre med sportratt och svart läderinredning. My Bimmer is my mistress |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.